Gå til innhold

Noen kjappe spørsmål

Anbefalte innlegg

...til dere som er litt mer drevne i utvikling enn meg. 

1. Hva er korrekt måte å legge inn aerials i simmen på? Jeg har allerede laget aerials og georeferert dem, men uansett hva jeg gjør så vil ikke simulatoren eksportere det når jeg prøver å klikke på "build & export". Den finner ikke asset files. 
  2. Hvordan legger dere inn oppmerking for parkering på parkeringsplasser? Samme med vei merking. 

Skjermbilde 2024-06-16 145943.png

Ga opp etter å ha brukt x antall timer på dette her. Jeg kan komme med en mer detaljert beskrivelse med screenshots om ønskelig. Prosessen frem til build og export i simmen er gjort riktig. Må være noe jeg gjør feil. Husker at jeg slet med dette her tidligere også da jeg holdt på litt for et par-tre år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden skrev Jan R. Storelvmo:

...til dere som er litt mer drevne i utvikling enn meg. 

1. Hva er korrekt måte å legge inn aerials i simmen på? Jeg har allerede laget aerials og georeferert dem, men uansett hva jeg gjør så vil ikke simulatoren eksportere det når jeg prøver å klikke på "build & export". Den finner ikke asset files. 
  2. Hvordan legger dere inn oppmerking for parkering på parkeringsplasser? Samme med vei merking. 

Skjermbilde 2024-06-16 145943.png

Ga opp etter å ha brukt x antall timer på dette her. Jeg kan komme med en mer detaljert beskrivelse med screenshots om ønskelig. Prosessen frem til build og export i simmen er gjort riktig. Må være noe jeg gjør feil. Husker at jeg slet med dette her tidligere også da jeg holdt på litt for et par-tre år siden. 

1. Må se på oppsettet mitt når jeg kommer hjem fra sjøen (et par dager).

2. Jeg bruker "painted line" eller hva det nå heter når jeg skal lage oppmerking. Nå har jeg ikke sjekket i det siste men mener å huske at jeg fikk trøbbel med at oppmerkingen ikke vises dersom man bruker polygon. Det havnet under og jeg fant ikke noen måte å få det "on top" på. Nå bruker jeg i stedet "apron" og så "painted line". Men det kan jeg også sjekke opp...:)

EDIT:

Fant en backup av et prosjekt på laptopen min og når det gjelder aerials så har jeg følgende under mappen "PackageSources":

- En mappe som heter "CGL" som igjen inneholder en mappe som heter "aerial_images". I "aerial_images" har jeg alle tiles som er georeferert osv.

- I mappen "CGL" har jeg en xml-fil som heter "CGLBuilderConfig.xml" og som har følgende innhold:

<CGLBuilder>
    <CGL type="SecondaryAerialImage" input="Tiles" directory="aerial_images"/>
</CGLBuilder>

I SDK må du legge til aerials som en asset på samme måte som du legger til modeller. Dvs. spesifisere baner (asset directory og output directory). Hos meg blir det da: ...PackageSources\CGL\  for asset directory og CGL\ på output directory. Når alt er på plass kan du prøve å kjøre en build igjen. Sjekk da xml-filen som ligger under PackageDefinitions, hos meg finner jeg da følgende (min aerial asset har navnet "enms_aerial" i dette tilfellet):

<AssetGroup Name="enms_aerial">
            <Type>CGL</Type>
            <Flags>
                <FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
            </Flags>
            <AssetDir>PackageSources\CGL\</AssetDir>
            <OutputDir>CGL\</OutputDir>
        </AssetGroup>

Du får se om det er noe til hjelp...:) Husker jeg styrte en del med dette før jeg fant et oppsett som fungerte...

Endret av Sauron
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Jan R. Storelvmo:

Fantastisk! Da funket det. Dog ser jeg at jeg må ha slurvet med georeferering, for orthofotoet ligger nå flere meter utenfor så må nok georeferere det på nytt for å få det nøyaktig. Tusen takk for innspill og hjelp! :) 

Bra at det funket..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...