Gå til innhold

HTTP Response Code: 403


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har i det siste fått opp meldinger som hindrer meg i å komme inn på flightsim sider som jeg har brukt i mange år. Det gjelder FSUIPCs hjemmeside, fsuipc.com, og det gjelder onlineflightplanner.org siden. Jeg prøver både med Google Crome og  Microsoft Edge, men får opp beskjed om sidene er " Forbidden, HTTP Response Code: 403". Jeg nektes adgang til sidene. Har søkt på nettet, men finner ikke noen enkel oppskrift for å løse det. Jeg bruker bare Windows Defender som antivirus program, og jeg har mistanke om at det er programmet som er årsak til problemet. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at IP adressen din er blokkert på de sidene grunnet blacklisting? En kjapp sjekk på IP adressen din avslørte at den ligger på svartelister. Sannsynligvis har den vært brukt til luguber aktivitet tidligere (av andre) siden IP addresser gjenbrukes (IPv4). Evt. kan det være andre årsaker. 

https://www.ipqualityscore.com/ip-reputation-check/lookup/88.95.237.50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Takk for svar. Det er ihvertfall ikke jeg som har brukt den til luguber virksomhet😆. Denne pcen brukes bare til flightsim og inneholder ingen andre programmer. Hvordan får jeg ryddet opp i dette? Kan du hjelpe meg? Jeg føler meg litt på usikker grunn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer inn på begge sidene uten problemer. Dog kjører dem begge på HTTP, så det kommer riktignok opp en advarsel om at sidene er usikre og jeg må bekrefte at jeg vil gå videre. Prøv først å last ned f.eks Brave nettleser og se om du kommer inn. Usikker på hvordan du får fjernet "bad reputation" når det gjelder IP addresser. Det finnes folk som driver med f.eks spam og slikt, og da kan IP adresser bli flagget, noe som kan bli hengende igjen og gjør at enkelte nettsider blokkerer deg. 

Hvis du fortsatt ikke kommer inn, hadde det vært greit med en screenshot så jeg vet vi snakker samme språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...