Gå til innhold

Litt vedlikehold og modifisering.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Var på Mo og fikk montert modifisering av vingeroten,  for mindre luftmotstand,  og balansert høyderoret .  Samtidig fikk æ montert inn GTN 750 for lettere navigasjon.  Har også bestilt tip-tanker,  men disse var det litt ventetid på.  Første tur i fornyet utgave gikk fra Fagerenga til Bodø.

ved1.jpg

ved2.jpg

ved3.jpg

ved4.jpg

ved5.jpg

ved6.jpg

ved7.jpg

ved8.jpg

ved9.jpg

ved10.jpg

ved11.jpg

ved12.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jotakk, 750’en er grei å ha, men jeg bruker den mest som kartreferanse mens æ bruker den enkle autopiloten for å følge ruta. Ellers har jeg bytta start-batteri og noen tennplugger. Comanche’n er nøye med oppvarmingen før take off, og jeg starter aldri uten å ha sjekket vann i bensinen og tatt den obligatoriske sjekkrunden rundt flyet ☺️. Merkelig hvor oppdragende denne modellen er, og hvor meningsløst enkle andre modeller plutselig er blitt 🥴

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Dag Baardsen:

Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt?

Fungerer det ikke hvis du tar walkaround direkte fra dark and cold med en av kranene mellom setene åpnet? Det gjør det her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
13 timer siden skrev Dag Baardsen:

Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt?

Startet i «cold and dark» inne i cockpit, åpnet døra på valig måte, klikket med musetasten på vingerota, og vips så var jeg ute av flyet. Fortsatte med «walkaround» derfra, og da fikk jeg tappet bensin fra begge vingene (sjekket at det ikke var vann i bensinen).Etter å ha fullført alle sjekkpunkter, gikk jeg inn i cockpit, og startet flyet i henhold til sjekklisten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
4 timer siden skrev MagTvei:

Måtte investere i rorpedaler pga. at dette flyet og F28 Fellowship ikke godtar racingpedalene mine, som nesten alle andre fly. Men det var vel på tide uansett med skikkelige pedaler.

Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander.

Enig, har ikke hatt problemer med warbirds eller standard Asobo fly, men de siste to, A2A Comanche og Fellowship (+PMDG B737) er annerledes i roroppsettet på en eller annen måte, så på dem har jeg måttet bruke twisten på stikka til nå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...