Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. juli 2023 Premium Medlem Del Skrevet 22. juli 2023 Var på Mo og fikk montert modifisering av vingeroten, for mindre luftmotstand, og balansert høyderoret . Samtidig fikk æ montert inn GTN 750 for lettere navigasjon. Har også bestilt tip-tanker, men disse var det litt ventetid på. Første tur i fornyet utgave gikk fra Fagerenga til Bodø. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 24. juli 2023 Del Skrevet 24. juli 2023 Fairings er til for å brukes Fått noen wear-and-tear-feil enda? Og funka 750'en bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. juli 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 24. juli 2023 Jotakk, 750’en er grei å ha, men jeg bruker den mest som kartreferanse mens æ bruker den enkle autopiloten for å følge ruta. Ellers har jeg bytta start-batteri og noen tennplugger. Comanche’n er nøye med oppvarmingen før take off, og jeg starter aldri uten å ha sjekket vann i bensinen og tatt den obligatoriske sjekkrunden rundt flyet ☺️. Merkelig hvor oppdragende denne modellen er, og hvor meningsløst enkle andre modeller plutselig er blitt 🥴 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 6 timer siden skrev Dag Baardsen: Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt? Fungerer det ikke hvis du tar walkaround direkte fra dark and cold med en av kranene mellom setene åpnet? Det gjør det her. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 Måtte investere i rorpedaler pga. at dette flyet og F28 Fellowship ikke godtar racingpedalene mine, som nesten alle andre fly. Men det var vel på tide uansett med skikkelige pedaler. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. juli 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 25. juli 2023 13 timer siden skrev Dag Baardsen: Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt? Startet i «cold and dark» inne i cockpit, åpnet døra på valig måte, klikket med musetasten på vingerota, og vips så var jeg ute av flyet. Fortsatte med «walkaround» derfra, og da fikk jeg tappet bensin fra begge vingene (sjekket at det ikke var vann i bensinen).Etter å ha fullført alle sjekkpunkter, gikk jeg inn i cockpit, og startet flyet i henhold til sjekklisten. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. juli 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 25. juli 2023 4 timer siden skrev MagTvei: Måtte investere i rorpedaler pga. at dette flyet og F28 Fellowship ikke godtar racingpedalene mine, som nesten alle andre fly. Men det var vel på tide uansett med skikkelige pedaler. Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 25. juli 2023 Del Skrevet 25. juli 2023 50 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt: Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander. Enig, har ikke hatt problemer med warbirds eller standard Asobo fly, men de siste to, A2A Comanche og Fellowship (+PMDG B737) er annerledes i roroppsettet på en eller annen måte, så på dem har jeg måttet bruke twisten på stikka til nå. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 26. juli 2023 Del Skrevet 26. juli 2023 Da fant jeg ut av sump draining - fan endelig click spot i bunnen av flaska. Men HVOR er sikringspanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torgeir Pedersen Skrevet 26. juli 2023 Premium Medlem Del Skrevet 26. juli 2023 Sikringene er i underkant av instrumentpanelet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 10 timer siden skrev Torgeir Pedersen: Sikringene er i underkant av instrumentpanelet. Ah, der ja - takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.