Gå til innhold

Hjelp fra Support


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei

Tenkte jeg ville lufte en sak her på forumet, og gjerne få tips på hva jeg skal gjøre som gjelder support fra utlandet. Kjøpte meg nye pedaler for noen månader siden, VIRPIL, og jeg synst bygge og bruks kvaliteten er upåklagelig. Meget fornøyd. Betaler jo noen tusen for desse, så det må man jo forvente. MEN, der stopper også tilfredsheten. Sliter med det elektroniske, en feil som ikke er der permanent. Jeg kan starte opp simmen, og pedalene kan fungere som de skal. Neste oppstart, kan jeg oppleve at "Rudder" ikke virker. Går man inn på konfigurasjons verktøyet til pedalene, ser man gjerne at det er helt dødt på vinduet som viser rudder bevegelse. Eller så kan verdiene/slideren fluktuere, uavhengig av hva jeg gjør. Drar jeg ut USB kabelen, setter den inn igjen, vips så virker alt som det skal. Dette skjer med "rudder", neste gang med "left eller right toe brake". Skjer alltid bare med 1 axe av gangen. Her er som sagt ingenting permanent. Når det oppstår med gjerne 2-3 gangers oppstart, ut og inn med USB, alt ok. Problemet kan også oppstå under flight. Ok ved takeoff, etter landing kan en axe være ute av drift. 

Når det gjelder support, så har de forsåvidt vært tilgjengelig hele tiden. Men nå begynner tålmodigheten å forsvinne. I mitt hode, klarer jeg ikke å se annet enn at dette må være en hardware feil. Dette kan ikke innstillingene i simulator/PC være årsak til. HVA MENER DERE ? Har også kommet over et lignende problem på US-forumet. Dere ser jeg skriver US-forumet, grunnen til det er at support som jeg har kontakt med, virker å ligge i Belarus. Han Yury Fabiyanski som han heter, oppgir "Minsk tid" når det gjelder hans arbeidstid. På oppfordring fra ham, har jeg skiftet USB-kabel for å se om det kan være årsak osv. Har vært en del testing, men uten resultat.

SÅ, nå ønsker karen å få koble seg opp på pc'en for å sjekke diverse ting. Jeg er skeptisk, noe jeg har gitt uttrykk for, men han sier at dette er kjempetrygt, og jeg ser riktignok hva han gjør på pc'en som han sier. VILLE DERE TILLATT HAN/SUPPORT Å KOPLE SEG OPP PÅ PC ? Hadde nok ikke stusset om det var norsk/skandinavisk selskap som ba om tillatelse, men mulig siden lokasjonen er der den er, blir jeg skeptisk. Begynner å bli meget lei, men håper dere kan komme med noen gode tilbakemeldinger på både problemstillingen, samt support. Heter visst EU-Virpil-support, men der er også i USA 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har opplevd noe av det samme som du beskriver på to simulatorer/ pcer , men med MFG Crosswind pedaler og FS2020. Jeg mistenker at det er simulatoren og ikke pedalene som har skylda. Ved å ta ut USB kabelen, og restarte simulatoren har vi løst problemet, men ikke på permanent basis. Det dukker opp igjen, enten i form av at rudder eller en eller begge bremser ikke virker. Har mistanke om at en hard landing eller krasj kan forårsake problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det finnes oppdaterte USB drivere til hovedkortet ditt? Har tidligere vært borti en del merkelige USB feil som rett og slett skyldes inkompatiblitet mellom kontrollere/interfacekort og brikkesett. Ikke sim-relatert, men i min maskin hadde jeg f.eks en "corsair node lightning pro" boks som skulle lyse opp noen vifter. Hver gang maskinen hadde vært helt strømløs ville ikke maskinen kommunisere med denne. For å få den igang, måtte jeg etter at maskinen var startet, koble den fra (hotplug), stikke en binders i reset-hullet og koble den til (hotplug), slik at den koblet opp i firmware-upgrade modus. Deretter måtte jeg bare koble den fra og til igjen, og da funket den og alle led's i viftene kom i drift. Dette fungerte deretter fint så lenge maskinen med slått av med vanlig shutdown, og hovedkort fortsatt stod med stand-by spenning. Om deretter strømmen gikk, eller strømkabel dratt ut, så måtte jeg igang med overnevnte workaround igjen. Boksen fungerte derimot helt utmerket i min sønns PC så det var ikke faktisk feil på kontrollerboksen.... Etter litt frem og tilbake fant jeg ut at dette var et kjent issue mellom denne corsair node lightning saken og z170 brikkesettet, men hverken brikkesett-produsent eller corsair ville vedkjenne seg det. Men jeg var ikke den eneste som hadde dette issuet med nevnte kontroller og brikkesett.....

Så det kan være at du opplever noe av det samme. Altså at kontroller/interfacekortet i rudder-pedalene ikke helt helt godvenner med ditt hovedkort eller brikkesett. Kanskje kan det løses med nye drivere? Ny bios? - Om du har mulighet til å teste rudderpedalene på en annen maskin med annen HW, så kan du se om problemet flytter seg med pedalene, eller om det da funker fint.

Vedr remote-support så gjør vi dette på jobben hele tiden mot utenlandske firma. Mye India-support, pga tidsforskjell til USA. Erfaringsmessig lite problemer med dette, og du vil jo overvåke situasjonen hele tiden, kanskje også ha vedkommende på voice, og se hva vedkommende gjør og prate med personen samtidig. Begynner vedkommende å gjøre ting du ikke liker, så napper du bare kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...