Gå til innhold

SU12 Water Exclusion issues, SU12 scenery editor performance issues.


Anbefalte innlegg

Etter SU12 så ser bl.a mitt ENSR scenery helt feil ut med tanke på at water exclusion polygons ikke virker som de skal. Ser at det er flere der ute som sliter med dette. 

Under investigation.

En annen ting som jeg sliter veldig med er at etter SU12 så får jeg nesten ikke laget scenery. Det er så treigt at jeg får nesten ikke gjort noe. Ser at diskplassen spises opp gradvis når jeg jobber i editoren. Den bruker pr. nå over 100 GB i swap space (hvis man kan kalle det det.), og da har jeg ikke så mye igjen å gå på. Reboot av PC'en så har jeg 100 GB tilbake igjen. Noen som opplever noe liknende eller vet om en løsning? (annet enn å kjøpe en ny PC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hvorfor Scenery editor lugger. Man må bare passe på at noen av vinduene ikke går utenfor skjermen. Som de fort gjør når du flytter de rundt. (nei, jeg har ikke verdens største skjerm). Jaja, man lærer noe hver dag.

Polygon Water exclusion er fortstatt en issue, og det er jo litt synd.

Endret av Stig A. Togstad
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Samme her. Det går treigt. Hender den låser hele simmen, og jeg må bare restarte. Godt å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med watermask da. Steinkjer er en by innerst i beitsatdfjorden, og watermask buggen har fucka det skikkelig hos meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image

Jeg har klart å lage noen exclude water polygons mens noen er det umulig å få til å virke. Har prøv å fjerne en hel masse og så virker det en stund til du beveger deg rundt så er vannet tilbake. Lagde et test-polygon som viser en tydelig grense hvor det virker/ikke virker. Kanskje det har en sammenheng med terrain tiles? Jeg ser i forskjellige forum at mange sliter etter SU12 hvor Asobo har "fikset" terraforming rectangles (noe de har innrømmet har blitt feil...) og water polygon issues. De fiksene var kanskje ikke testet ut så godt før release?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...