Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har "uventet" fått meg en ny favoritt. I savnet etter Aeroworks Beechcraft Super King Air B200 for FS2004, gikk jeg til innkjøp av Steam Gauge Overhall fra BlackSquere  og TDS GTNXi  til Asobos King Air 350 Håpet var at denne kombinasjonen skulle bli en bra erstatning. Jeg ble ikke skuffet. Dyrt? Ja, men jeg synes det var verd pengene. Bilder er fra turen ENBR-ENNO. 

Asobo B350i ENBR--ENNO.png

Asobo B350i ENBR--ENNO_2.png

  • Like 2
Skrevet

Dette flyet her har bra systemdybde, men i likhet med alle andre turboprop fly i MSFS så er simulering av propell og turboprop motorer helt på tryne. Om du flyr i 200 knop og drar power til idle på en turboprop maskin i virkeligheten så vil du nærmest henge i selene fra oppbremsingen fra propellene. Selv på en større maskin som Q400. I simmen så slakker du like dårlig av på hastighet som en glatt 737 under nedstigning. Beta range er også helt fraværende på bakken i tillegg til mange andre problemer rundt motorsimulering. Elsker turboprop maskiner men akkurat dette her gjør at jeg har satt alt som har propell og turboprop motor på vent inntil videre. 

Nå som en ATR er på vei fra Asobo så er det lov å håpe at dem får fikset problematikken rundt propeller og turboprop så det omsider går an å fly turboprop igjen på et realistisk vis. 

  • Like 5
Skrevet
1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Dette flyet her har bra systemdybde, men i likhet med alle andre turboprop fly i MSFS så er simulering av propell og turboprop motorer helt på tryne. Om du flyr i 200 knop og drar power til idle på en turboprop maskin i virkeligheten så vil du nærmest henge i selene fra oppbremsingen fra propellene. Selv på en større maskin som Q400. I simmen så slakker du like dårlig av på hastighet som en glatt 737 under nedstigning. Beta range er også helt fraværende på bakken i tillegg til mange andre problemer rundt motorsimulering. Elsker turboprop maskiner men akkurat dette her gjør at jeg har satt alt som har propell og turboprop motor på vent inntil videre. 

Nå som en ATR er på vei fra Asobo så er det lov å håpe at dem får fikset problematikken rundt propeller og turboprop så det omsider går an å fly turboprop igjen på et realistisk vis. 

Dette var opplysende. Synes å huske at msfs har hatt feilaktig simulering av turboprobs en stund, men at det ble jobbet på?

Skrevet
4 timer siden skrev Tobias Nome:

Dette var opplysende. Synes å huske at msfs har hatt feilaktig simulering av turboprobs en stund, men at det ble jobbet på?

Ja, problemet har vedvart helt siden første lansering men dem har forbedret noe siden den gangen, men fortsatt mye igjen. Dette var vel noe som hang igjen fra FSX/P3D. Det skulle vel egentlig vært fikset i fjor, men så ble det plutselig stille. Så om du sliter med turboprop maskiner så er det ikke så rart. Veldig synd for avionikk og aerodynamikk begynner å bli veldig bra. 

Det beste turboprop flyet for øyeblikket er uten tvil Kodiak 100, men dem har gjort mye egen koding av saker og ting. Eneste problemet som ikke går an å fikse før Asobo gjør noe er forsinkelsen når du går inn og ut av beta. I virkeligheten skjer det momentant, men i simmen tar det 5-10 sekunder noe som gjør taksing i beta til et mareritt. Du kan heller ikke legge inn beta og reverse på power lever aksen slik du kan i X-plane. Ellers så er det sinnsykt lag på torque (men virker som kun en instrument feil). En turboprop skal ikke ha mer lag på torque enn en jetmotor. Det er også noe rart når du skal sette flyet i bevegelse. Du trenger ganske mye motorpådrag for å sette flyet i bevegelse, men når du først kommer opp i sånn rundt 10 knop så går flyet litt løpsk. Hva som er galt her er ikke godt å si, men et eller annet i fysikken er feil. 

Det eneste som fungerer greit er vanlige jetmotorer (turbofan). Vanlig stempelmotorer har også en hel del mangler, så jeg håper at motor simulering er noe som blir prioritert snart. 

  • Like 2
Skrevet
6 timer siden skrev Tobias Nome:

Klarer på merkelig vis alltid å slite enormt på motorene :D 

Du er ikke alene, Tobias. Turen ENBR-ENNO (bildene) medførte et alvorlig og uventet oljetrykk fall på begge motorene, som medførte nødlanding under innflyvning til ENNO😁

  • Like 1
Skrevet
Den 21.3.2023 klokken 21.01 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Ja, problemet har vedvart helt siden første lansering men dem har forbedret noe siden den gangen, men fortsatt mye igjen. Dette var vel noe som hang igjen fra FSX/P3D. Det skulle vel egentlig vært fikset i fjor, men så ble det plutselig stille. Så om du sliter med turboprop maskiner så er det ikke så rart. Veldig synd for avionikk og aerodynamikk begynner å bli veldig bra. 

Det beste turboprop flyet for øyeblikket er uten tvil Kodiak 100, men dem har gjort mye egen koding av saker og ting. Eneste problemet som ikke går an å fikse før Asobo gjør noe er forsinkelsen når du går inn og ut av beta. I virkeligheten skjer det momentant, men i simmen tar det 5-10 sekunder noe som gjør taksing i beta til et mareritt. Du kan heller ikke legge inn beta og reverse på power lever aksen slik du kan i X-plane. Ellers så er det sinnsykt lag på torque (men virker som kun en instrument feil). En turboprop skal ikke ha mer lag på torque enn en jetmotor. Det er også noe rart når du skal sette flyet i bevegelse. Du trenger ganske mye motorpådrag for å sette flyet i bevegelse, men når du først kommer opp i sånn rundt 10 knop så går flyet litt løpsk. Hva som er galt her er ikke godt å si, men et eller annet i fysikken er feil. 

Det eneste som fungerer greit er vanlige jetmotorer (turbofan). Vanlig stempelmotorer har også en hel del mangler, så jeg håper at motor simulering er noe som blir prioritert snart. 

Det er verdt å prøve denne gratis improvement modden til maxitaxien: https://github.com/SheepCreativeSoftware/msfs2020-C208-Improvment-Mod

Beta på samme akse, det meste av systemer som mangler i vanilla er inkludert, og mange andre quality of life improvements. Den glir enda svært lett og ledig gjennom lufta på idle, men siden flap 20 kan gå ut på 150kt som er roughly cruise speed så lever jeg med det som nødløsning enn så lenge.

Skrevet
57 minutter siden skrev Magnus F. Meese:

Det er verdt å prøve denne gratis improvement modden til maxitaxien: https://github.com/SheepCreativeSoftware/msfs2020-C208-Improvment-Mod

Beta på samme akse, det meste av systemer som mangler i vanilla er inkludert, og mange andre quality of life improvements. Den glir enda svært lett og ledig gjennom lufta på idle, men siden flap 20 kan gå ut på 150kt som er roughly cruise speed så lever jeg med det som nødløsning enn så lenge.

Jo da, har prøvd den men er fortsatt problemer med beta samt en hel rekke andre problemer som manglende prop drag osv. Dette er nok noe Asobo må fikse. Selv Kodiaken har problemer med massivt lag når du skal inn og ut av beta. I tillegg er det et eller annet rart som gjør at det krever sinnsykt mye power for å sette flyet i bevegelse, deretter nesten ingenting for å holde det i bevegelse. Et eller annet i selve simmen er galt her. Er også vanvittig lag på torque når du går fra flight idle til takeoff power. Men det er kun på torque instrumentet, for det virker som at du får respons umiddelbart når du gir på (lyden bekrefter også dette). Gikk lei alt dette så nå om dagen går det kun i DCS for min del. Snart kommer også Sinai kartet :D 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...