Gå til innhold

Ville tilstander


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tok meg en tilfeldig flytur på søndagskvelden,  og siden det var stille på Duxford svingte jeg oppom de hyggelige småøyene utenfor Nederland.  Og her var det langt fra stille.  Havnet midt oppi et møljetreff av fellesflyvning,  ikke ulikt "gamle dagers søndagsklubben".  Ikke helt etter boka,  selv om noen prøvde å følge normale prosedyrer for take off og landing,  men litt artig var det med så mange ivrige simmere i en flokk  😊

 

vill1.jpg

vill2.jpg

vill3.jpg

vill4.jpg

vill5.jpg

vill6.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja det er gøy å fly flere sammen,  og  "søndagsklubben" begynte som en tradisjon å møtes hver søndag kl 1900.   På forhånd ble man enige om hvilken flyplass men skulle møtes på og hvilken flytype man skulle bruke , og så fløy vi ofte i tette formasjoner til ønsket destinasjon.  Noen ganger med warbirds,  andre ganger med ymse veteranfly,  og noen ganger med større passasjerfly,  og selvsagt var alle online med headsett så praten gikk livlig.  Etter hvert møttes mange også på hverdager,  og i en periode kunne man koble seg "på" når som helst,  og det var alltids noen som var ute på en eller annen flytur.  Veldig artig periode,  som varte i flere år,  men i 2011-12 dabbet det av,  og mange av de mest ivrige simmerne forsvant  .......?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

hva skjedde egentlig med de som falt av? Er jo tom. endel som var aktive lenge som plutselig forsvant.

 

Tror mange ble voksne,  med familie og barn og andre prioriteringer.  Andre ble syke og noen har faktisk dødd.  Og for noen har utviklingen blitt FOR krevende,  med realisme som begynner å bli kostbart å holde tritt med.  For min del prøver jeg å begrense "galskapen" til et hyggelig nivå,  hvor flyinteressen konkurrerer med andre interesser,  uten at det skal koste skjorta 😅

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig greit å holde det økonomisk forsvarlig for at interessen ikke skal slites ut, er nok derfor WT har blitt simulatoren jeg holder meg til, da den definitivt er en av de billigere på markedet og likevel holder en høvelig høy standard, som jeg tror mange ikke er klar over når det kommer til systemer, selv etter å ha holdt på med både tidligere utgaver av MSFS og IL-2 back in the days. Samtidig kan jeg godt forstå at andre interesser også tar plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sant det lite igjen av "Søndagsklubben " dessverre
jeg flyr flere dager i uken til vanlig .....helst på dagtid 11-ca 18 er ufør og har lite annet å drive med pga helsa så...
Hint 😏sett opp noe i multiplayer så dukker det nok opp noen en dag
Har en oppegående Discord å prate på bare velg kanal som passer flyet du bruker og kjør i vei https://discord.gg/jKQrBF4Q

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...