Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Tok meg en tilfeldig flytur på søndagskvelden, og siden det var stille på Duxford svingte jeg oppom de hyggelige småøyene utenfor Nederland. Og her var det langt fra stille. Havnet midt oppi et møljetreff av fellesflyvning, ikke ulikt "gamle dagers søndagsklubben". Ikke helt etter boka, selv om noen prøvde å følge normale prosedyrer for take off og landing, men litt artig var det med så mange ivrige simmere i en flokk 😊 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Søndagsklubben ja, det må da ha vært en gang før 2010? På mange måter litt spesielt hvilke ekstra dimensjon det å fly sammen med andre gir. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. februar 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Ja det er gøy å fly flere sammen, og "søndagsklubben" begynte som en tradisjon å møtes hver søndag kl 1900. På forhånd ble man enige om hvilken flyplass men skulle møtes på og hvilken flytype man skulle bruke , og så fløy vi ofte i tette formasjoner til ønsket destinasjon. Noen ganger med warbirds, andre ganger med ymse veteranfly, og noen ganger med større passasjerfly, og selvsagt var alle online med headsett så praten gikk livlig. Etter hvert møttes mange også på hverdager, og i en periode kunne man koble seg "på" når som helst, og det var alltids noen som var ute på en eller annen flytur. Veldig artig periode, som varte i flere år, men i 2011-12 dabbet det av, og mange av de mest ivrige simmerne forsvant .......?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Naturlig at det blir gøy, hva skjedde egentlig med de som falt av? Er jo tom. endel som var aktive lenge som plutselig forsvant. Var vel også en periode med et alternativt forum samt forsøk på flytting over til facebook? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. februar 2023 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Sitat hva skjedde egentlig med de som falt av? Er jo tom. endel som var aktive lenge som plutselig forsvant. Tror mange ble voksne, med familie og barn og andre prioriteringer. Andre ble syke og noen har faktisk dødd. Og for noen har utviklingen blitt FOR krevende, med realisme som begynner å bli kostbart å holde tritt med. For min del prøver jeg å begrense "galskapen" til et hyggelig nivå, hvor flyinteressen konkurrerer med andre interesser, uten at det skal koste skjorta 😅 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Naturlig greit å holde det økonomisk forsvarlig for at interessen ikke skal slites ut, er nok derfor WT har blitt simulatoren jeg holder meg til, da den definitivt er en av de billigere på markedet og likevel holder en høvelig høy standard, som jeg tror mange ikke er klar over når det kommer til systemer, selv etter å ha holdt på med både tidligere utgaver av MSFS og IL-2 back in the days. Samtidig kan jeg godt forstå at andre interesser også tar plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Sant det lite igjen av "Søndagsklubben " dessverre jeg flyr flere dager i uken til vanlig .....helst på dagtid 11-ca 18 er ufør og har lite annet å drive med pga helsa så... Hint 😏sett opp noe i multiplayer så dukker det nok opp noen en dag Har en oppegående Discord å prate på bare velg kanal som passer flyet du bruker og kjør i vei https://discord.gg/jKQrBF4Q 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.