Gå til innhold

Svevende kantlys på ENAT


Siggen

Anbefalte innlegg

27 minutter siden skrev Kjetil WombiiActual:

Rullebanelys og taxilys som er feilplassert i høyde er som regel en MSFS bug forårsaket av at lysene lastes før terrenget er ferdiglastet. Workaround er å øke Terrain level of detail setting og Terrain off screen pre-caching setting.

Tusen takk for tips, dette skal jeg teste ut.

Du har forresten veldig bra flyplass scenery.

Er det mulig for deg i neste oppdatering å legge inn lys i vinduene på terminalene?

Vinduene på hovedterminalen i Bodø er f.eks helt sort i mørket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et foreløpig svar fra Aerosoft ang. dette...

Hello,
 
Thanks for contacting us, and thanks for waiting.
 
I have checked up on this for you, but unfortunately, we have not received any updates for the developer regarding this issue yet, but one of my colleagues has sent a reminder regarding this issue, and we hope to receive an update for it in the future.

With friendly greetings,

Tom Flashman
Aerosoft Customer Support

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk.

@Jo Erlend Sund får jo ofte (i hvert fall av og til...) "skryt" her på forumet, men her synes jeg han fortjener pepper for dette burde han ha fikset for lenge siden. Er på ingen måte overbevist om at dette ikke er mulig å fikse.

Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Christer Johansen:

Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk.

Fjernet kritikk
Moderator

Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut!

Enig i det du skriver. Prøvde å flytte meg mellom alle de største flyplassene i Norge, og dette oppsto bare på Aerosoft Alta. Kjøper også ENGM av Finn/ORBX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18 timer siden skrev Christer Johansen:

Jeg sliter også med dette, når jeg sier "sliter" så er det fordi jeg flyr stort sett VFR med mindre fly, og dette gjør det merkbart vanskeligere å treffe riktig med "flare" under landing kvelds-/nattestid. Spesielt med VR headset er dette problematisk.

Fjernet kritikk
Moderator.

Jeg er tilhenger av å "stemme med lommeboka", så svaret får da bli å kjøpe ENGM versjonen til Finn Hansen/Orbx når den blir tilgjengelig, og ikke Jo Erlend/Aerosoft sin versjon. Førstnevnte er vel uansett den som kommer først (tror jeg, basert på info fra Orbx), og de få skjermbildene jeg har sett ser jo også meget bra ut!

 

14 timer siden skrev MagTvei:

Enig i det du skriver. Prøvde å flytte meg mellom alle de største flyplassene i Norge, og dette oppsto bare på Aerosoft Alta. Kjøper også ENGM av Finn/ORBX.



Kanskje greit og få frem litt fakta, så en kan sende pepper til riktig adresse. 🤔


Ellers ønsker jeg alle En Riktig God Jul. 🎅🌲

 

Håp i hengende snøre.  😉

 

Untitled-3.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du må vente på at Simmarket legger ut oppdatert versjon. Sjekket litt på Aerosoft forum og fant denne tråden om evnet:
https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/167024-no-serial-keys-supported-for-non-aerosoft-one-products/

Som sagt har jeg ikke kjøpt noe Aerosoft produkter fra andre enn Aerosoft, men å migrere fra ASupdater til Aerosoft One har gått på de produktene jeg har og som støttes av AS One.

Uansett - rullebanelys er fikset på ENAT ver 1.2.0.0 - den dukker sikkert opp på Simmarket også før eller senere..... 

1666438203_Skjermbilde2022-12-31163229.jpg.1efc5c088d0868f07eb302fa6a7ff920.jpg  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden skrev Siggen:

Jeg har kjøpt ENAT via FS2020.

Vil flyplassen bli oppdatert via den kanalen, eller må man belage seg på å kjøpe scenery'et på nytt?

Blir nok oppdatert etter hvert, men kan nok ta noen dager/uker, Simmarket har heller ikke oppdatert enda 😞

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Kommet en ny oppdatering på Aerosoft One i dag - versjon 1.2.1.0

Ser at det ikke bare er kantlysene som har fått seg en overhaling:-)

Har du noen bilder av Alta/ENAT etter fiksen du kan poste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...