Gå til innhold

PMDG 737-700 ILS/VOR vises ikke i ND under innflyging.


Anbefalte innlegg

Har  alt riktig stilt inn. Course på begge sider stilt inn på RWY.  Begge VOR stilt inn på riktig frekvens.  Eks: ENGM  RWY 01L  - 012 grader, ILS VOR 110.3. Gjelder ikke bare ENGM også Kastrup har det samme.  Har ikke flydd flere flyplasser siden SU10, men jeg regner med at problemet er det samme overalt.  Har prøvd to forskjellige liveries (SAS, og Norwegian).

I ND kommer begge VOR/ILS indikasjoner opp uten de aktiveres.  Alt annet fungerer som det skal, APP fungerer og autopiloten flyr riktig helt til landing.  Autoland fungerer også.  

Noen vært borti det samme ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en VOR approach ikke kan bli flydd med APP, men kun VOR/LOC.

Jeg tror løsningen er ved å skru på nålene på du trenger på EFIS Control Panel. VOR1/OFF/NDB1 til VOR1. Dette kan du se ved at både en bearing needle vises i MAP display, samt DME distanse, så lenge du er innenfor line of sight. 

19A8B45B-DC11-4C3C-A99B-BA43FF4B0AE6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden skrev northernpilot:

Husk at en VOR approach ikke kan bli flydd med APP, men kun VOR/LOC.

Jeg tror løsningen er ved å skru på nålene på du trenger på EFIS Control Panel. VOR1/OFF/NDB1 til VOR1. Dette kan du se ved at både en bearing needle vises i MAP display, samt DME distanse, så lenge du er innenfor line of sight. 

 

Glemte å nevne det, men jeg har prøvd det også🤔.  Står default til VOR1 og VOR2.  Prøvde å skru av og på igjen også.   Fremdeles ingenting i MAP displayet.  Det er rart, jeg har flydd samme approach 100-vis av ganger, og det er kun nå etter SU10 at dette har endret seg.  Er usikker på om det er SU10 eller oppdateringen i PMDG som er problemet.  Jeg oppdaterte begge mer eller mindre samtidig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Geir Haugmo:

110.3 er en ILS frekvens.

Gardermoen VOR frekvens er 115.95.

Har alltid brukt ILS frekvens ved APP aproach tidlligere.  Har dette endret seg ?

Har satt begge Course til rwy heading, NAV 1 og NAV 2 til ILS frekvens.   Etter det jeg har forstått er dette riktig prosdyre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...