Gå til innhold

Wing42 Boeing 247D


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Lykkes i å både starte motorene,  ta av,  legge inn hjulene og gjennomføre en times flight inkludert normal landing.  Ikke bare enkelt å følge boka i denne gamle flygemaskinen,  og jeg opplever til dels noe knoting med brytere som virker og plutselig IKKE virker.  Tror det er VELDIG mye på gang av programmer som driver denne modellen,  og mye avhenger å bli brukt i riktig rekkefølge.  Mye å lære,  men fantastisk lydkvalitet og utrolig spennende å sette seg inn i slik gammel teknologi.  Om det blir gjort riktig eller galt,  hver flytur er en opplevelse :D 

bo1.jpg

bo2.jpg

bo3.jpg

bo4.jpg

bo5.jpg

bo6.jpg

bo7.jpg

bo8.jpg

bo9.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å sette opp sjekkliste for denne, den er avhengig av å både startes, flys, og ikke minst stoppes riktig, det er noe rart med lagringa av status mellom flyvingene. Dessuten er det noe tull med at Honecomb alfa og bravo påvirker settingene. Tror jeg kommer til å lage en profil for Honeycombene uten annet enn akser, ingen brytere. Hadde første IFR natt flyvningen igår, med bruk av Radio range, kart, klokke og E6B app på tlf. (For utregninger av Distanser, tid og headinger) Utrolig morsomt å komme ut av skyene og se at flyplassen lå der den skulle (omtrent)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja,  det er mye rart som forvirrer for hver flytur,  og jeg tror fortsatt at modellen ikke er helt ferdig utviklet.  Det kommer kanskje en forklaring eller oppdatering etter hvert ??  I mellomtiden er det nok av kvaliteter som fungerer ,  så Boeing`en imponerer med helt spesiell flyfeeling og innlevelse  :D 

Sitat

Hadde første IFR natt flyvningen igår, med bruk av Radio range, kart, klokke og E6B app på tlf. (For utregninger av Distanser, tid og headinger) Utrolig morsomt å komme ut av skyene og se at flyplassen lå der den skulle (omtrent)

Jøss,  du imponerer sterkt ,   jeg bøyer meg i hatten 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

 

Jøss,  du imponerer sterkt ,   jeg bøyer meg i hatten 😵

Kommer fra en familie med karttegnere og sjøfolk, og har lært basic navigasjon både for flysertifikat og kystskipper, så synes ikke det er så vanskelig å regne vind, retning, distanse ,fart -> heading og tid. Spesiellt med E6B appen, Radio range 4 radial med morse var heller ikke så veldig vanskelig å forstå.  Bruker vanlige papirkart, og tegner inn radiostasjonene, og ønsket track for å kunne måle riktig. Bruker LittleNavmap som fasit, etter flight. Største problemet er egentlig å passe på retning og høyde mens man gjør bestikket, når man ikke har AP.  

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fortsatt imponert,  ikke av at du har lært basic navigasjon,  men at du faktisk BRUKER dette i FS  🤩.  Men kan også forstå at det gir mer innhold og mening,  når man flyr en modell som er såpass godt laget,  at man faktisk KAN  praktisere det man har lært av navigasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få starte motorene er ikke så intuitivt. Men en halveis gjennom beskrivelsen sam Ctl+e så funker det. Hjulene derimot er humørsyke. Å få dem opp krevr åpenbart litt flaks. Å takse er heller ikke enkelt uten bruk av pedaler og brems. Bare noen få shortcuts på tastaturet funker. Hvorfor de ikke har brydd seg om å la etablerte kommandoer fungere med dette flyet skyldes kansje hastverk. Noe utvikler ikke vil svare på. De er kun mottakelige for skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg litt på denne igjen. Frustrerende..... Flyet er så spesiellt, og har så mye potensiale, og når det funker er det så flott. Det har et unikt radionavigasjonssystem, som er veldig interessant. MEN.... Når jeg prøvde å starte beistet, så gikk ikke det, før jeg reinnstallerte det. Da gikk det plutselig helt fint.. Startet og tok av på den tutorial turen fra dokumentasjonen:

image.png.2002938a6a2242f990b352fc2320c7e9.png

image.png.8d94b3eb4647d69b342b1b30dcef87ab.png

Tok av, og allt gikk fint, i en time..

image.png.c5ae3ea99e1c9ee1627597bd077cb10f.png

Så stoppet en motor, og jeg måtte nødlande. Motor 2 stoppet rett etter landing. Frustrert.....

Prøvde igjen, jeg gir meg ikke så lett. Tok av, glemte å sette climb power, så da skjedde dette: 

image.png.5ba3d2cc89801bd14783b1e9344f27f6.png

Full drill med å kutte fuel til den motoren, tenning av, brannslukking og prop feathering, (allt funksjonerer i dette flyet), og fikk landet . Egentlig ganske morsomt....

Resatte Flight, og prøvde igjen, kort flight New york - Washington denne gangen. kom meg fint opp og cruiset avgårde glad og fornøyd..

image.png.d3640ce9e4ff02b2a22203273e2b570a.png

Så begynte turtallet på høyre motor å synke sakte, fuel og oljetrykk ok, på med forgasservarme, hjalp ikke noe. etterhvert døde den helt. Den flyr dårlig på en motor, så når jeg kom under skyene, så så jeg en flyplass i det fjerne, så jeg prøvde å nå den, men så døde venstre motor også, og jeg hadde glidefly. Rakk akkurat ikke frem, så nå er flyet vrak...

image.png.a0aa6d4ca99d7260a1aff81a3cde6d17.png

......Til Wing42 våkner opp, og gir meg en bugfix som sørger for at motorer kan virke mer enn en time, og gir meg litt kontroll over vedlikeholdet. Jeg liker at det av og till oppstår et problem, men dette er for dumt.

Flyet er fantastisk det.... Bare en liten bugfix, please....

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja det ble stille fra Wing42.  Hadde noen artige flights med Boeing`en,  men ble egentlig ganske lei av at realismen var FOR realistisk,  og at min PC strevde fælt med å holde alle systemene i gang.  Holdt liv i interessen ei stund,  men så ble den dytta innerst i hangaren 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...