Gå til innhold

Er klikkpunkter for musen forandret i cockpit etter SU 7?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer når jeg skal bruke musen på brytere i cockpit. Det ser ut til at klikkpunktet ligger ut til venstre for hver bryter. Jeg får ingen reaksjon når jeg klikker rett på bryteren. Dette har oppstått for meg etter sim update 7 (og ser ut til å gjelde i alle fly).
Det er ganske frustrerende når en må jobbe for å finne nøyaktig hvor klikkpunktet er. Er det flere som erfarer dette?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det gjerne når oppløsningen ikke stemmer helt med skjermen. Prøv å justere oppløsningen litt slik at du enten bruker full skjermoppløsning eller en faktor av den (f.eks. 50%). Hvis du har f.eks. 4K med 3840x2160, så er 50% av det = 1920 x 1080. En oppløsning på f.eks. 1920 x 1440 vil av og til gi det problemet ditt.

Gå også inn på oppsett for grafikk og se at du har "render scaling" = 100.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo et sant styr i SDK'en hvis man ikke kjører full oppløsning, så det kan nok hende at det smitter over i selve simmen også. Ergerlig. Hjelper det med f.eks. Legacy-modus på mus (Cockpit Interaction System), eller hva det nå heter? Prøv evt. en annen mus, har vært litt styr med wireless-mus og msfs tidligere.

Endret av Dag Baardsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...