Gunnar van der Meeren Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har problemer når jeg skal bruke musen på brytere i cockpit. Det ser ut til at klikkpunktet ligger ut til venstre for hver bryter. Jeg får ingen reaksjon når jeg klikker rett på bryteren. Dette har oppstått for meg etter sim update 7 (og ser ut til å gjelde i alle fly). Det er ganske frustrerende når en må jobbe for å finne nøyaktig hvor klikkpunktet er. Er det flere som erfarer dette? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 Får det gjerne når oppløsningen ikke stemmer helt med skjermen. Prøv å justere oppløsningen litt slik at du enten bruker full skjermoppløsning eller en faktor av den (f.eks. 50%). Hvis du har f.eks. 4K med 3840x2160, så er 50% av det = 1920 x 1080. En oppløsning på f.eks. 1920 x 1440 vil av og til gi det problemet ditt. Gå også inn på oppsett for grafikk og se at du har "render scaling" = 100. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 31. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2021 Takker for svar Dag. Jeg skal sjekke ut dette. Oppløsningen har vært 1920 x 1080 (16:9) og render scaling har også vært 100. Men jeg skal sjekke at ikke noe av dette har blitt endret med siste oppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 31. desember 2021 Premium Medlem Del Skrevet 31. desember 2021 Samme problemet her Oppløsningener 1920 x 1080 (16:9) og render scaling er 100 Opplever at jeg må være bortimot rett på der jeg skal trykke og helst godt innzoomet for at det skal fungere tilfredstillende Kom etter siste oppdatering 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 31. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2021 (endret) Har nå sjekket skjermoppløsning og render scaling. Disse er korrekt. Det er nok andre forhold som skaper dette. Og som Robert sier: du må treffe rett på og helst godt innzoomet... Endret 31. desember 2021 av Gunnar van der Meeren 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 31. desember 2021 Del Skrevet 31. desember 2021 (endret) Ja, dette er jo et sant styr i SDK'en hvis man ikke kjører full oppløsning, så det kan nok hende at det smitter over i selve simmen også. Ergerlig. Hjelper det med f.eks. Legacy-modus på mus (Cockpit Interaction System), eller hva det nå heter? Prøv evt. en annen mus, har vært litt styr med wireless-mus og msfs tidligere. Endret 31. desember 2021 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.