Sauron Skrevet 23. november 2021 Del Skrevet 23. november 2021 Noen som kan fortelle hvordan man får emissive textures til å virke? Har fulgt metoden til flying theston på youtube: men ikke f**** om jeg får det til. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 I en emissive tekstur lyser en piksel hvis den ikke er svart. Lysstyrken multipliseres med Emissive Color verdien, som settes i blender, så den kan heller ikke være svart. Her er screenshot av material settings for rullebaneskiltene på ENBO som bruker samme tekstur i albedo og emissive slot: Og et eksempel fra brannbilen. Emissive øverst og albedo nederst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 24. november 2021 Forfatter Del Skrevet 24. november 2021 45 minutter siden skrev Kjetil Garpestad: I en emissive tekstur lyser en piksel hvis den ikke er svart. Lysstyrken multipliseres med Emissive Color verdien, som settes i blender, så den kan heller ikke være svart. Her er screenshot av material settings for rullebaneskiltene på ENBO som bruker samme tekstur i albedo og emissive slot. Takk for info. Jeg har noen vinduer på et bygg hvor albedotexturen er helt sort. Så har jeg en emissive som er gul. Når jeg nå endret emissive Color fra sort til grå (omtrent som du har) blir vinduet i Blender gult. Er det korrekt? Prioriteres emissive-texturen i blender i stedet for albedoen? Skulle tro at vinduet fortsatt skulle være sort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Vanskelig å forutsi om det blir korrekt i msfs eller ikke. Når jeg gjør det samme som deg så holder objektet seg svart i blender. Men det ser ut som jeg har en nyere versjon av exporteren enn deg. Last ned nyeste her: https://github.com/tml1024/Blender2MSFS2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 24. november 2021 Forfatter Del Skrevet 24. november 2021 Hmm....ja merkelig. Har installert siste versjonen men det er det samme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 24. november 2021 Forfatter Del Skrevet 24. november 2021 Update: Det funker i simulatoren og vinduene er sorte på dag og lyser på natt....ser bare litt rart ut i Blender...:) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.