Dag Baardsen Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Har store problemer med å styre opp mot vinden i vann. Har senket water rudder, men merker ingen forskjell med og uten. Er det noen som har fått dette til og har noen tips? Gjelder uansett hvilket fly. Får kun styrt 20-30 grader på hver side av vinden med vinden rett bak og kommer i grunnen aldri opp mot vinden, selv med veldig lite vind. Bug/kjent sak eller er det meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 21. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 21. august 2021 40 minutter siden skrev Dag Baardsen: Har store problemer med å styre opp mot vinden i vann. Har senket water rudder, men merker ingen forskjell med og uten. Er det noen som har fått dette til og har noen tips? Gjelder uansett hvilket fly. Får kun styrt 20-30 grader på hver side av vinden med vinden rett bak og kommer i grunnen aldri opp mot vinden, selv med veldig lite vind. Bug/kjent sak eller er det meg? Water rudder har ingen effekt enda. Vann simuleringen er helt på bærtur. Feks når man starter motor og den går på tomgang ligger flyet stille i vannet. Noe som er helt feil. Straks du starter et sjøfly er du i bevegelse forover! Ja, det er riktig at det er litt vanskelig å svinge «ut av vinden» i virkeligheten, men med rett rorbruk og throttlebruk skal det gå greit. Så ASOBO har en stor jobb igjen å gjøre med vanndynamikken. Som tidligere sjøflyger har jeg valgt å vente med å fly sjø i simmen til de fikser dette. Det blir bare frustrerende 😅 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 (endret) Ja, for meg er det ubrukelig slik det er nå. Må i tilfelle senke vind helt ned til 0. Takk for svar. Endret 21. august 2021 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 6 timer siden skrev Hans Erik Bye: Water rudder har ingen effekt enda. Vann simuleringen er helt på bærtur. Feks når man starter motor og den går på tomgang ligger flyet stille i vannet. Noe som er helt feil. Straks du starter et sjøfly er du i bevegelse forover! Ja, det er riktig at det er litt vanskelig å svinge «ut av vinden» i virkeligheten, men med rett rorbruk og throttlebruk skal det gå greit. Så ASOBO har en stor jobb igjen å gjøre med vanndynamikken. Som tidligere sjøflyger har jeg valgt å vente med å fly sjø i simmen til de fikser dette. Det blir bare frustrerende 😅 Jeg sendte inn en ticket i zendesk på problemstillingen med vannet her tidligere, så er lov å håpe 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.