Andrew Thomsen Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 AI Flight Planner (AIFP) har en god stund vært i stand til å bruke Asobo repaints til å få i gang realistisk AI trafikk, basert på flightplans fra Alpha India Group (AIG). Den leverer nå til FS2020, uansett hva gammel flightplan jeg kompilerer. Det er en del feil med de store repaint pakkene som er ute, så jeg fant etterhvert ut jeg måtte kaste alle 747 (speilvendte bokstaver på en side av flyet), og begrense meg til A320Neo og 787-10. Men da har jeg altså brukbar AI trafikk i hele vesten. Fra før har jeg laget et innlegg her hvordan man bruker AIFP til å lage trafikk, så det gjentar jeg ikke. Viser kun et bilde fra Gardermoen. Der har jeg SAS, NAX, Emirates, Thomas Cook, Swiss, Icelandair med mer jeg ikke kommer på i farten. Det som nå er nytt med AIFP, er at man i Community mappen må lage en folder som heter "Custom AI Traffic". Når man i AIFP er ferdig med å bytte til passende Asobo fly, må man kun kompilere alle flightplans, og velge "Mount FS2020 Traffic Files" og peke til Custom AI Traffic folderen. Deretter slå av Live AI Traffic i simmen, slik at sliderne for Airliners og GA traffic "lyser opp". Selvsagt må man og ha en login til AIG for å hente flightplans. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Interessant. Forsøkte lenge å få til AI-trafikk ved hjelp av AIFP med beskrevet metode på Stuff 4FS med å bruke FSX AI-modeller, men erfaringer jeg og mange andre har gjort tilsier at mdl filene i FSX modellene må konverteres. Nå vil jeg forsøke med din metode 😊 Rune_G 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2020 Det har du rett i. Jeg valgte nemlig selv å holde meg unna FSX modeller og kun kjøre Asobo, da jeg har lest mange steder det fungerer, og det er og det jeg ikke har planer om å være betatester for FSX fly samtidig som jeg er ufrivillig betatester for FS2020 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.