Asbjorn Knutsen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Som sagt, addon scenery lastes ikke etter at jeg kjøpte ny pc og lastet ned simulatoren på nytt. Jeg legger addon inn som før i community folderen, men simulatoren laster det ikke. Jeg skjønner ikke hva som foregår, det fungerte jo smertefritt på min gamle pc. Noen som har vært bort i samme problem eller har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 7 minutes ago, Asbjorn Knutsen said: Som sagt, addon scenery lastes ikke etter at jeg kjøpte ny pc og lastet ned simulatoren på nytt. Jeg legger addon inn som før i community folderen, men simulatoren laster det ikke. Jeg skjønner ikke hva som foregår, det fungerte jo smertefritt på min gamle pc. Noen som har vært bort i samme problem eller har noen tips? Sjekk hvilken sti som står nederst i UserCfg.opt. Denne finner du i C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache Slett Content.xml som ligger i samme mappe (evt. flytt den et annet sted). Start simmen på nytt og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Takk for raskt svar. Slettet Content.xml , men det ble ingen forandring. Stien i UserCfg.opt slutter i mappen før Community mappen. Prøvde å legge Community til i stien, det skulle jeg ikke gjort for simmen lastes ned på nytt igjen. Ja ja , kansje det virker etterpå 😯 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 1 hour ago, Asbjorn Knutsen said: Takk for raskt svar. Slettet Content.xml , men det ble ingen forandring. Stien i UserCfg.opt slutter i mappen før Community mappen. Prøvde å legge Community til i stien, det skulle jeg ikke gjort for simmen lastes ned på nytt igjen. Ja ja , kansje det virker etterpå 😯 Community og Official mappene skal ligge direkte under denne stien, men det skal ikke stå Community der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. oktober 2020 Premium Medlem Del Skrevet 9. oktober 2020 C:\Users\dittnavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache så åpner du UserCfg.opt med notisblokk og i bunnen ser du stien som her hos meg står detInstalledPackagesPath "D:\FS2020" det er der du finner community mappen din se bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Takk for begge svar. Jeg finner ikke noe galt med oppsettet mitt. Community mappen er riktig i forhold til UserCfg.opt. Allt er standard oppsett, samme som på min gamle pc. Simmen ser ikke addon filene jeg har lagt i Community mappa. Jeg har pakket ut addon med 7-zip og også prøvd med win zip, ingen forskjell. Hvordan får jeg forandret plasseringen hvor jeg legger addons, må det gjøres mens MSFS2020 installeres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Bare å endre InstalledPackagesPath til det du selv vil og flytte Community og Official inn der du velger å ha dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Takk får prøve det. Inneholder ikke Official alle ms flyene, er det greit å flytte de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 11 minutes ago, Asbjorn Knutsen said: Takk får prøve det. Inneholder ikke Official alle ms flyene, er det greit å flytte de? Official inneholder alt fra MS/Asobo unntatt selve programmet. Spiller ingen rolle hvor det ligger så lenge det ligger der du har satt InstalledPackagesPath... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Takk for infoen! 👍 Jobber i helga så det blir vel søndag før jeg får testa dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.