Gå til innhold

Tålmodighed er en dyd?


Anbefalte innlegg

Jeg har nu i weekenden haft tid og mulighed til at teste MSFS 2020. Dette har ført til, udover overskriften, en tur ned af memmory lane. Havde engang i de tidligere Flightsimdage en god ven, der altid havde en enorm mængde tålmodighed når Microsoft udgav ny version. Niels, sagde han altid, husk først er det eye candy der skal tilfredsstilles, dernæst starter det lange seje træk med at tilpasse og færdiggøre den nye version? Tja, man kunne få den tanke, at de indtægter der kommer af første bølges salg, bruges til færdiggørelsen af produktet? Men med tanke på Microsofts pengetank kan det vel ikke passe? Nå, men tilbage til spillet. Visuelt er det flot og en nyskabelse i udnyttelsen af teknologien, men med et produkt man betaler så tilpas mange penge for, er det for mig, et utroligt ufærdig produkt. Der er ingen tvivl om at, med tiden vil det, som de andre versioner, blive et super produkt. Tror ikke jeg kender andre produkter, der kan sælges i så store mængder og samtidig være så ufærdig? Det ufærdige gælder næsten på alle de "flader" i spillet man støder på. F. eks har der i alle tidligere versioner, været stor snak om hvor lang tid spillet er om at loade. Hos mig, og jeg har fin fin maskine med alle de rigtige ting får jeg nu en lang reklameagtig intro. Der er også tydelige problem med f.eks div. yokes, joystks m.m. Og sådan kunne man blive ved i mange af de også grundlæggende ting i spillet. 

Så hvad er pointen. Jo da, jeg sidder her i et af mine favorit fly (Majestic Q400 P3Dv.4.5) på vej mellem ekbi og engm og gør mig disse tanker. Og jeg glæder mig til, engang ude i en forhåbentlig ikke alt for lang fremtid, at kunne nyde det færdige produkt fra Microsoft Flightsim teamet. Et produkt der reelt er færdigt, men som har den dynamik i sig, at det altid kan videreudvikles og blive bedre, så vi Fs nørder stadigvæk kan få lov at lege (for det er det jo?) og udvikle med? Ihvertfald indtil en ny teknologi eller Fs version ser dagen?

Mange gode hilsener til alle 

Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Niels,

Dette ser ut til å være det normale med utgivelser, enten det er flysim eller vanlige spill.

Vi ser alt for ofte store utgivelser med gigantiske patcher i etterkant av release.

Mye enige i punktene du nevner, og man kan jo altids lure på hva som skjedde med tilbakemeldinger fra Alpha og Beta versjonen av nye Flight sim.

For min del er jeg veldig fornøyd, da jeg stort sett flyr rundt i mitt gamle nabolag med småfly. En kaffe på morgenen og en tur i lufta før jobb kurerer gruff:)

Ha en aldeles strålende dag videre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...