Pål Rønningen Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) Hei. Nå trenger jeg litt hjelp av erfarne 737 800 piloter. Etter å ha sett mange episoder av Aircrasch Investigation så fikk jeg endelig et brukbart bilde av noe som jeg ikke klarer å finn på nettet. I følge Ethiopian flight 409 crasch så fremkom det at det er en spak til venstre for Spoiler/Speed Brake. Finner ikke noen cockpit bilder som kan forklare denne. Noen real life flygere som vet dette? Mvh Pål Rønningen Endret 14. mars 2020 av palron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 se på dette:http://www.b737.org.uk/runawaystab.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Hmmm... den TQen på bildet ser ikke mye original ut. DEt er ikke trimindikatoren det henvises til da? Det ble trimmet voldsomt under Max-ulykkene Noen ny spake har jeg ikke hørt om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Her er Max cockpit, og spaken jeg slik jeg forstår du ser etter finnes ikke: http://www.b737.org.uk/flightdeck737max.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er ikke en spak,men et håndtak som kan vippes ut på siden av trimhjulet,så man enklere kan sveive hjulet til ønsket trim. Her er en video som forklarer prosedyren:https://www.youtube.com/watch?v=l-tmcQebeN8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Og her er et bilde av håndtaket i innfelt posisjon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Rønningen Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Hei og takk for svar. Jeg har nok ikke vært nøyaktig nok med beskrivelsen av konsollen. Først så nevnte jeg bare til venstre for Spoiler spaken. Deretter så måtte jeg se nærmere på bildet og oppdaget til min forskrekkelse at helt til venstre i bildet så ser jeg en STÅLAMPE! Så du har helt rett Geir, dette er nok en hjemmesnekret eller ombygd en. Men hvis det er en som sikkert har laget en til en simulator så må det jo være etter en eller annen fly modell. Tar gjerne imot forslag. Legger ved et nytt bilde med piler. Mvh Pål Rønningen Endret 15. mars 2020 av palron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) For meg ser det ut til å være en litt tilpasset spak for bremser. Endret 15. mars 2020 av Ø.C.H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg bommet visst totalt på spørsmålet om denne spaken,hehe. Ser ut som det står "pull"på spaken det er spørsmål om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Siden det er en hjemmesnekret TQ det er snakk om så er det nok spaken til parkeringsbremsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.