Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. september 2018 Premium Medlem Skrevet 16. september 2018 Endelig i lufta, måtte lese en del manuals før æ turte å vri om nøkkelen Kan godt forstå at A2A brukte lang tid på denne modellen, her har de simulert detaljer og flightmdl et godt stykke forbi det de har klart tidligere. Og det betyr kort og godt at dette er det beste man får i denne kategori "småfly", ingen over, ingen ved siden , punktum. Lydkvaliteten er hinsides det man er vant med, og det setter en ekstra nerve til flyopplevelsen. Bonanza`en er litt som en villhest, den må temmes og behandles med respekt, og selv om "alle" kan fly den, så er det noe helt annet å fly den "etter boka". Tok noen forsiktige landingsrunder rundt Torp, før æ våget meg til Gardermoen. Dette flyet er ikke som andre fly, det er et rent kunstverk ! 2 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 16. september 2018 (endret) En liten tilføyelse etter ny flytur, denne gangen til Andenes. Byttet fly og tok av uten nøye inspeksjon av flyets tilstand ( sånt gjør man da ikke i en hjemmesimulator.....??! ). Under landingsrunden på Andenes ble det trøbbel med flapsen, som gikk ut assymetrisk, og jeg holdt på å rolle inn i evigheten. Klarte å ta inn igjen mesteparten av flapssettingen, og hanglet meg ned på Andenes med høy puls. Der fikk jeg satt igjen Bonanzaen mens mekaniker er på vei......huh, kan ikke huske å ha reagert sånn realistisk på en tur i simulatoren Det sier litt om modellens kvalitet for å skape innlevelse. PS: fikk gjennomgå av A2A for ikke å ha foretatt forskriftsmessig inspeksjon før flytur, da det burde blitt oppdaget at en hengsel til flapsen var løsnet. Endret 16. september 2018 av Ernst K.Furuhatt 2 1 Siter
Torstein Sønstabø Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 Bonanzaen kan vere ei håndfull. Har nokre timar bak spakane på den, men vart aldri heilt dus med maskina. Den var tung og stabil, men var spesielt ekkel under landing (tung nase og litt nervøs i pitch). Spesielt V-tail fekk i si tid kallenavnet "The Doctor killer". Etter sagnet fekk den tilnamnet på grunn av at den var populær blant doktorar og andre med høg løn, som gjerne ville ha ein rask maskin til å kome seg rundt i. Med autopilot og lange turar enda det til tider med at "Doktoren" vakna av at vifta i front stoppa. Og noko spesielt eigna glidefly er ikkje denne maskina. Glidetal på linje med ein murstein med heimlengsel. Ser flott ut denne modellen, og spyttar du inn litt dårleg vêr og slikt så kan det bli rett artige turar rundt i denne maskina. 2 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. september 2018 Sitat Bonanzaen kan vere ei håndfull. Har nokre timar bak spakane på den Yepp, og i denne modellen kjenner du deg sikkert igjen, har aldri kjent bedre "flyfeeling" i en hjemmesimulator. Og lydkvaliteten er skremmende bra, jeg bruker en god forsterker og ditto bra høytalere, og detaljene i lydbildet mangedobler innlevelsen. Det er gode tider for oss flysimmere ( ……..lurer forresten på hvor alle ble av ? ). Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. september 2018 Premium Medlem Skrevet 17. september 2018 Sitter nok på furterommet og koser med seg selv 😂😂 Siter
Torstein Sønstabø Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 Eg for min del har vore ute av gamet ei stund, men er på full fart tilbake. Rett nok med X-plane, men er på tur inn igjen. Men ting tar tid 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. september 2018 Sitat Sitter nok på furterommet og koser med seg selv 😂😂 Akkh ja, det tynnes i rekkene. Har sagt det før, det vi har drømt om av utvikling har gått over all forventning, og det har antakelig skapt alt for vanskelig terskel for nybegynnere (?). Det finnes nesten ikke noe miljø som nybegynnere kan søke råd hos, og dermed forsvinner den generasjonen som kommer etter oss . Sitat er på full fart tilbake. Rett nok med X-plane, men er på tur inn igjen. Hyggelig å ha deg tilbake , du har mye å glede deg til Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 17. september 2018 Og til Jan Reidar......hvis du ikke allerede har sjekket det, så fungerer også leaning av motor, man både hører når det er riktig, og kan se at fuelforbruket minker/øker på instrumentet Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 53 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev: Og til Jan Reidar......hvis du ikke allerede har sjekket det, så fungerer også leaning av motor, man både hører når det er riktig, og kan se at fuelforbruket minker/øker på instrumentet Jepp, det regnet jeg med siden det er A2A. Hadde stussa ellers Har ikke fått kjøpt denne enda grunnet litt lite tid for øyeblikket, men blir kjøpt inn ganske snart. I mellomtiden koser jeg meg med litt bilder av herligheten 2 Siter
Svein Tore Duås Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 A2A leverer igjen ja , er vel bare å finne frem kortet likegodt først som sist.. Glide tall som en murstein med hjemlengsel., det må jo bare bli bra. 😂😂 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. september 2018 Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 Tok en tur ENNO til ENZV i formiddag det humpet godt i vinden ble nesten uggen i magen her er noen bilder Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. september 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 He he når andre søker dekning, tar du deg en flytur , hørte det var vindfullt hos dere Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. september 2018 Premium Medlem Skrevet 20. september 2018 Jau litt.... blir verre i morgen Måtte jo teste herligheten i vind og ikke så helt gal i 30 knuters vind taklet det rimelig bra 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.