Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde igjen i går, men med det vedlagte oppsettet i post#1 går simmen rett i CTD etter loading av flight.

Jeg har rett og slett ikke kraft nok til å kjøre view i den kvaliteten. Oppløsningen min er 9600x1080 fordelt over 5 view, så det kan ikke helt sammenlignes med det som andre klarer å tyne frem i ett enkelt view.

Måtte slette cfg og starte på nytt, men skal ta det skritt for skritt med verktøyet igjen, men dette optimal realistic... er ikke for meg :D

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg prøvde igjen i går, men med det vedlagte oppsettet i post#1 går simmen rett i CTD etter loading av flight.

Jeg har rett og slett ikke kraft nok til å kjøre view i den kvaliteten. Oppløsningen min er 9600x1080 fordelt over 5 view, så det kan ikke helt sammenlignes med det som andre klarer å tyne frem i ett enkelt view.

Måtte slette cfg og starte på nytt, men skal ta det skritt for skritt med verktøyet igjen, men dette optimal realistic... er ikke for meg :D

Kanskje jeg må legge min drøm om flere skjermer på hylla. Tror ikke jeg kan gå tilbake til "gammel grafikk" :) Åpnet Prepar3D v2 i går og det ser allerede ut som det tilhører steinalderen.

Trodde ikke selve presetet skulle ha så mye å si for ytelsen, så lenge du ikke endrer noe i P3D, men du kjører kanskje uten HDR allerede?

Skrevet

Slitter med mye dis og tåke etter at jeg tok det i bruk. Bruker samme oppsett som deg Svein-Frode  ;) Har prøvd å justert det litt mere ned uten nevneverdig forskjell. Har til og med prøvd å slå av haze-effekten uten at det har hjulpet. Noen som har tips å komme med som kan hjelpe?

• Premium Medlem
Skrevet

Du kan fjerne enda mer hvis du ønsker ved å ta ned verdiene i Raylight scattering Effect og Haze. Husk å justere density factor også.

Det er relativt mye Haze default i P3D. Det blir litt smak og behag. Jeg synes det er greit med haze så slipper jeg å se områder som mangler autogen og teksturer så vedlig tydelig. Jeg bruker ofte zoom på 0.6-0.7 når jeg flyr, og da avsløres det at scenery lastes inn i en relativt begrenset radius (LOD 6.5 ved maksimal radius).

PS! Når du tester så bør du kjøre "clear all weather" og maksimal sikt.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...