Gå til innhold

Speeeeed, Poweeeeer!!!!!


Anbefalte innlegg

Jeremy Clarkson ville vært stolt, i dag gjorde jeg endelig kvantespranget over til jetfly i WT, det måtte jo selvsagt feires. ;D

Flyet er av typen Mig-9, kjent for noen fra gode gamle IL2 1946, og hvilket fantastisk fly det er, nesten alt et propellfly noen gang har gjort for meg, gjør migen 10 ganger bedre, jetalderen er kommet for å bli!!!!

 

Tidlig morgen vest for Stalingrad i det motorene spooler opp.

nH73Vlf.jpg

Litt treg akselerasjon i starten, men når den først er i gang kjennes det som den aldri vil stoppe

TIGsTxQ.jpg

nHw8K26.jpg

cf2Zrh8.jpg

1TatfiM.jpg

Ye2Acst.jpg

Dette er både nytt og uvanlig for meg, ikke bare sitter jeg høyt i cockpiten og kan se hva som er forran flyet på bakken, vingene er plutselig ikke et hinder for utsikten i større høyde.

bYvbum4.jpg

30.000 fot, hva er det liksom? Klatrer som en rakett sammenlignet med alt med propell.

sdTqwDw.jpg

b6xxXhy.jpg

Lurer på om jeg var å kjente litt på lydmuren her, speedometeret nådde i allefall max, flyet begynte å riste mens jeg fikk en alarm om å slakke ned.

ZTqJnF8.jpg

qTllyLN.jpg

Speedometeret måler KM/H, så ja ca 850 i litt over tretoppshøyde, kort sagt, det går nåkka så røske fort!!!!!

LpemzJL.jpg

T2bCXiL.jpg

2TX9iIb.jpg

Eneste svakheten jeg finner med Mig-9 sålangt er mangelen på speedbrakes, spoilere, osv som kunne senket hastigheten, for deselerasjonen i level flight, selv med null throuttle er minimal, noe som også gjorde den første landingen min litt humpete, men øvelse gjør vel mester her også.

rpXOaXK.jpg

Takk for titten for denne gang. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...