Kim Kristensen Skrevet 1. juli 2016 Skrevet 1. juli 2016 Jeremy Clarkson ville vært stolt, i dag gjorde jeg endelig kvantespranget over til jetfly i WT, det måtte jo selvsagt feires. ;D Flyet er av typen Mig-9, kjent for noen fra gode gamle IL2 1946, og hvilket fantastisk fly det er, nesten alt et propellfly noen gang har gjort for meg, gjør migen 10 ganger bedre, jetalderen er kommet for å bli!!!! Tidlig morgen vest for Stalingrad i det motorene spooler opp. Litt treg akselerasjon i starten, men når den først er i gang kjennes det som den aldri vil stoppe Dette er både nytt og uvanlig for meg, ikke bare sitter jeg høyt i cockpiten og kan se hva som er forran flyet på bakken, vingene er plutselig ikke et hinder for utsikten i større høyde. 30.000 fot, hva er det liksom? Klatrer som en rakett sammenlignet med alt med propell. Lurer på om jeg var å kjente litt på lydmuren her, speedometeret nådde i allefall max, flyet begynte å riste mens jeg fikk en alarm om å slakke ned. Speedometeret måler KM/H, så ja ca 850 i litt over tretoppshøyde, kort sagt, det går nåkka så røske fort!!!!! Eneste svakheten jeg finner med Mig-9 sålangt er mangelen på speedbrakes, spoilere, osv som kunne senket hastigheten, for deselerasjonen i level flight, selv med null throuttle er minimal, noe som også gjorde den første landingen min litt humpete, men øvelse gjør vel mester her også. Takk for titten for denne gang. ;D ;D Siter
Magnus F. Meese Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 Pent! Man trenger da ikke speed brakes i sånne farkoster, det er jo bare å trekke G! Få ting bremser så godt som vulgært høy AoA! Siter
Kim Kristensen Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Skrevet 4. juli 2016 Haha, jo, har måtte ty en del til det, men den er ikke alltid like medgjørlig da, kan fort begynne å krangle litt om konsentrasjonen ikke er på topp Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.