Gå til innhold

737 Virtual cockpit


Anbefalte innlegg

Overgangen fra 2D til VC cockpit var noe jeg brukte mye tid på,siden jeg gikk rett fra FS9 til P3D uten å være innom FSX.

Tok tid å finn ut av zoom og eyepoint på egen hånd.Oppsettet jeg endte opp med var en zoom på 0.67,som jeg nå har økt til 0,80,momentum effect er satt til "no" får å unngå at eyepoint havner inne i seteryggen ved takeoff,bl.a.

Har valgt "wide view aspect ratio" også.

Testturen av hvordan view og cockpit fungerer gikk fra Røros til Værnes,ENRO-ENVA,med en innleid maskin fra FSX,default 738.

Flightplanen var ganske enkel:Climb til 12000,kurs 030 for å havne endel til høyre for Flornes NDB på 380 kHz.

Oppe på 12000,begynne å synke ned til 7000,for å ha god klaring til Fongen på 4730 ft. mellom Tydal og Stjørdalen,og gradvis svinge inn mot Flornes til den ligger på samme peiling som RW 27 på Værnes,og entre glideslope på 5000 ft.

 

Dette er også en test av bildeopplasting til forumet,siden min gamle hjemmeside ikke aksepteres av flightsim.no.Disse bildene er fra photobucket.com.

 

fsscr049_zpsvavm4dl7.jpg

Klar for takeoff med FSX 738

 

fsscr052_zpsbhxl0kyb.jpg

Da er vi igang!

 

fsscr053_zpseqt9d6ft.jpg

Ser greit ut dette AP og AT engaged!Turn left to 030,climb to 12000

 

fsscr054_zpsvr3vctzp.jpg

fsscr055_zps9guib2gy.jpg

Det er vinterlig på Røros ennå.

 

fsscr056_zpsqzhi5lpn.jpg

Og Aursunden er tilfrosset i FTX central.

 

fsscr058_zpsegld4muk.jpg

Er ikke helt fornøyd med disse cumulusskyene i REX4,men soft clouds er veldig bra!

 

fsscr060_zpso162a7yn.jpg

Da har vi allerede begynt på descent til 7000,etter å ha vært såvidt oppe på 12000.

 

fsscr063_zpsau8xupb5.jpg

Merkelig lys/skygge-fenomen på bakken.

 

fsscr064_zpscig3nx8j.jpg

Har endret flightplan og fått klarering til 6000 ft,fortsatt god klaring til Fongen(4730 ft.)

Ser Tydalen der fremme.

 

fsscr066_zpsmiw1fde4.jpg

Tror dette er Ås i Tydal,er ikke helt sikker.

 

fsscr070_zps4ykia24v.jpg

Nede på 5000 ft,har fått inn ENVA ILS RW 27,nærmer oss Flornes NDB.

 

fsscr071_zpshfp61xju.jpg

Klarner opp litt,og approach mode har slått inn,alltid like spennende om den greier å hekte seg på,ser greit ut,HDG og ALT er slokket.

 

fsscr072_zps5yiwgtak.jpg

Der ser vi Stjørdaleslva,har allerede redusert hastigheten og sveivet ut flaps til 15.

 

fsscr073_zps2qk4qzgf.jpg

Mindre snø her nede ved fjorden.

 

fsscr074_zpspgek2rff.jpg

Stjørdalelva rett fram,mot RW 27 ENVA

 

fsscr075_zpsfdbklrok.jpg

Blir litt lowpass av denne kollen,sikten er hellerikke optimal her nede ved fjorden.

 

fsscr078_zps9soworlv.jpg

Bilde av maskinen,ikke så veldig eyecandy,men den fungerer greit nok

 

fsscr079_zpsobh4or74.jpg

Litt over 3 NM ute,ser ikke noe til runway ennå!

Ligger på 136 knots,flaps 25,gear down and locked.

 

fsscr080_zpsvv4ygbwd.jpg

Fortsatt ingen "runway in sight",litt over 2 NM ute.

 

fsscr081_zpsza8bhvte.jpg

OK,runway in sight,avstand 1,7 NM'

 

fsscr082_zps4opnajog.jpg

AP/AT disengaged.

 

fsscr083_zpsbuukihlv.jpg

Blir litt vinglete når man skal ta screenshots under landing,hehe.

 

fsscr084_zpsoncpi8la.jpg

Ser grått og trist ut på Værnes idag.

 

fsscr085_zpsej55lov4.jpg

Minner meg om Skottland på vinteren.

 

fsscr086_zpsmpksrpzd.jpg

Da er vi nede.

 

fsscr092_zpsazq05nrb.jpg

Thrust reverse og spoilers reduserer hastigheten temmelig raskt,trenger ikke bruke wheelbrakes.

 

fsscr093_zpsl29wgrpe.jpg

Det gikk jo greit,her ser vi et glimt av noe som er temmelig irriterende:Vannet  i REX4,de har masse forskjellige tropiske vann,men ocean og inland finnes kun i tre utgaver:bright,medium og dark,ingen av dem er særlig realistisk.

Men bortsett fra det er jeg fornøyd med oppsettet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott og interessant bildeserie. Takk for tips om momentum effect. Jeg har flydd noen timer uten momentum og det er bedre synes jeg. Har ikke prøvd Inland eller Ocean REX-vann ennå, men jeg klarte å smugle inn bare tropisk vann i P3D. Testet en 10 minutters tid nå rundt St. Maarten/Princess Juliana og det ble ikke så aller verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...