Jan Tore Pettersen Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Overgangen fra 2D til VC cockpit var noe jeg brukte mye tid på,siden jeg gikk rett fra FS9 til P3D uten å være innom FSX. Tok tid å finn ut av zoom og eyepoint på egen hånd.Oppsettet jeg endte opp med var en zoom på 0.67,som jeg nå har økt til 0,80,momentum effect er satt til "no" får å unngå at eyepoint havner inne i seteryggen ved takeoff,bl.a. Har valgt "wide view aspect ratio" også. Testturen av hvordan view og cockpit fungerer gikk fra Røros til Værnes,ENRO-ENVA,med en innleid maskin fra FSX,default 738. Flightplanen var ganske enkel:Climb til 12000,kurs 030 for å havne endel til høyre for Flornes NDB på 380 kHz. Oppe på 12000,begynne å synke ned til 7000,for å ha god klaring til Fongen på 4730 ft. mellom Tydal og Stjørdalen,og gradvis svinge inn mot Flornes til den ligger på samme peiling som RW 27 på Værnes,og entre glideslope på 5000 ft. Dette er også en test av bildeopplasting til forumet,siden min gamle hjemmeside ikke aksepteres av flightsim.no.Disse bildene er fra photobucket.com. Klar for takeoff med FSX 738 Da er vi igang! Ser greit ut dette AP og AT engaged!Turn left to 030,climb to 12000 Det er vinterlig på Røros ennå. Og Aursunden er tilfrosset i FTX central. Er ikke helt fornøyd med disse cumulusskyene i REX4,men soft clouds er veldig bra! Da har vi allerede begynt på descent til 7000,etter å ha vært såvidt oppe på 12000. Merkelig lys/skygge-fenomen på bakken. Har endret flightplan og fått klarering til 6000 ft,fortsatt god klaring til Fongen(4730 ft.) Ser Tydalen der fremme. Tror dette er Ås i Tydal,er ikke helt sikker. Nede på 5000 ft,har fått inn ENVA ILS RW 27,nærmer oss Flornes NDB. Klarner opp litt,og approach mode har slått inn,alltid like spennende om den greier å hekte seg på,ser greit ut,HDG og ALT er slokket. Der ser vi Stjørdaleslva,har allerede redusert hastigheten og sveivet ut flaps til 15. Mindre snø her nede ved fjorden. Stjørdalelva rett fram,mot RW 27 ENVA Blir litt lowpass av denne kollen,sikten er hellerikke optimal her nede ved fjorden. Bilde av maskinen,ikke så veldig eyecandy,men den fungerer greit nok Litt over 3 NM ute,ser ikke noe til runway ennå! Ligger på 136 knots,flaps 25,gear down and locked. Fortsatt ingen "runway in sight",litt over 2 NM ute. OK,runway in sight,avstand 1,7 NM' AP/AT disengaged. Blir litt vinglete når man skal ta screenshots under landing,hehe. Ser grått og trist ut på Værnes idag. Minner meg om Skottland på vinteren. Da er vi nede. Thrust reverse og spoilers reduserer hastigheten temmelig raskt,trenger ikke bruke wheelbrakes. Det gikk jo greit,her ser vi et glimt av noe som er temmelig irriterende:Vannet i REX4,de har masse forskjellige tropiske vann,men ocean og inland finnes kun i tre utgaver:bright,medium og dark,ingen av dem er særlig realistisk. Men bortsett fra det er jeg fornøyd med oppsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Morsom serie av en 737 vi skjeldent ser i dag, fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 26. mars 2016 Del Skrevet 26. mars 2016 Dette er en flott og interessant bildeserie. Takk for tips om momentum effect. Jeg har flydd noen timer uten momentum og det er bedre synes jeg. Har ikke prøvd Inland eller Ocean REX-vann ennå, men jeg klarte å smugle inn bare tropisk vann i P3D. Testet en 10 minutters tid nå rundt St. Maarten/Princess Juliana og det ble ikke så aller verst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.