Kim Kristensen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Dette mente i allefall Eric ''Winkle'' Brown, som jeg hadde æren av å møte for noen år siden, motoren skulle også være for svak og dårlig manuvrerbarhet var deler av oppsumeringen. Når verdens kansje beste testpilot snakker, så burde jeg kanskje gjøre lurt i å høre på dette, men tenkte med meg selv at et fly som er jamn på topp hastighet med Spitfire'n, og var i tjeneste i 8 år, på en tid hvor ny teknologi kom å kastet alt gammelt på havet over natta, ikke kunne være så ille, samt at den på sin egen knøvlette måte ser litt barsk ut. Vel vel, av egne feil skal man lære. :-[ På en lettskyet dag utenfor Englands sørøstkyst er jeg klar for take off. Letter da greit nok, ikke noe gærlig så langt å melde, starter oppstigning mot 6000ft. Etter noen humpete og vinglende minutter, fant jeg ut at 3000ft fikk holde, på tide å stupe ned mot det forberette målet på bakken Eller ikke, note to self, Firebranden liker ikke å stupe med combat flaps, da blir den sur og kaster begge flapsene rett i bakken før jeg rekker å gjøre noe. Heldigvis har man tilgang på et Formula 1 crew på bakken som kan fikse flyet i rekordfart, landing uten flaps? Lett. Tryggt nede. Opp igjen, det humper og rister mens jeg setter snuten mot en carrier gruppe ute i havet. Som selvsagt syns at Firebranden ikke var utfordring nok når jeg skulle lande, glupingen der nede syns det var en god ide å begynne å endre kurs mens jeg er på vei inn, jaja får humpe en tur over til Dover mens man venter.. Dover viser seg som alltid fra sin beste side, og for en gang skyld ser ikke Firebranden helt feilkonstruert ut. Ute i havet har carrier gruppen lagt seg på en høvelig rett kurs og jeg finner for første gang en ting flyet gjør bra, 50% gass, full flaps og flyet holder seg silkemykt på 110 knop, legg merke til speedometeret til venste Trodde først jeg hadde gjort en grei landing, helt til halekroken fikk tak og banket propellen min ned i dekket, vel vel, enhver landing man kan gå fra. Alt i alt en krevende men underholdene første flight med Firebranden, den humper og rister inntil man kommer opp i cruise hastighet, da er den ganske behagelig å fly, men jeg lurer litt på hva et fly med slikt et bredt vingespenn gjør på et hangarskip, vingespennet må minst være like stort som en Mosquito og jeg regner med å komme borti overbygget på båten mang ganger fremover. Takk for titten for denne gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. februar 2016 Premium Medlem Del Skrevet 11. februar 2016 Æ gir meg over, det var da svært så mange varianter du klarer å tyne ut av den simmen ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Hjelper veldig på at jeg får tak i 1-2 nye fly å leke med ukentlig, skal også sies at jeg skjeldent har vært borti et fly som har vært like utfordrende som Firebrand'n, fram tung og kranglette, en skikkelig utfordring med andre ord, stortrives ;D Anbefaler deg å ta en titt her, alle flyene i simmen så langt, gir en liten forståelse over hvor svær den er. Du kan til og med finne Canberra'n din i rotehaugen av fly som leveres. http://wiki.warthunder.com/index.php?title=Aviation Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.