Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå tatt noen turer over atlanteren med p3d og pmdg 777. Siden den bare er godkjent for ETOPS-120 kan det være litt tricky å finne en "lovlig" rute med PFPX da den har lett for å legge ruten på en av de sørligste trackene. Er det lovlig på vatsim å f.eks hoppe mellom trackene under overflyvingen for å holde meg innenfor ETOPS-ringene? Eller bør jeg heller manuelt plukke ett track som går langt nok nord til at BIKF duger som en divert-flyplass? Går selvfølgelig an å jukse i PFPX og si at flyet er ETOPS-160 men jeg synes det skal være så realistisk som mulig.

Skrevet

Spørs litt hva som menes med å hoppe mellom trackene. Ja, du kan hoppe mellom trackene i den forstand at du flyr en random route som inneholder koordinater som tilfeldigvis ligger på noen av trackene.

Man må ikke fly via NAT tracks som mange tror for å krysse atlanteren :)

Skrevet

Det jeg mente var at dersom PFPX f. eks gir meg NAT-Y. Kan jeg da starte overfarten på NAT-Y og deretter hoppe til f. eks NAT-W og bli der til jeg passerer det punktet der NAT-Y igjen er innenfor en av ETOPS-ringene, hoppe tilbake til Y og fortsette på den opprinnelige flightplanen?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...