Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. august 2014 Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Jeg tenker å fly jorden rundt i p3d, og lurer på om noen her inne kan ha noen forslag til et bra system simulert propellfly som kan gjøre jobben. Tenker payware, en eller tomotors, rimelig raskt fly. Dette skal ikke være en longhaul tur, men mange mellomlandinger over lang tid. Er det mulig med et fly som kan hoppe langt nok mellom øyer i stillehavet hadde det vært fint. Noen som har noen gode forslag til egnet fly?? : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Majestic Dash8-Q400 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Majestic dash8 Q400 er et commercial commuter fly. Jeg tenker en mindre type en eller tomotors privatfly, maks 8-10 seter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Flight1 King Air B200. God systemsimulering, navdatabasert G1000-cockpit, og en fryd å fly. Litt stiv pris, men verdt det i mine øyne. En god allrounder som kan brukes til alt fra pattern til IFR på FL370. http://www.flight1.com/products.asp?product=f1b200fsx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 17. august 2014 Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Flight1 King Air B200. God systemsimulering, navdatabasert G1000-cockpit, og en fryd å fly. Litt stiv pris, men verdt det i mine øyne. En god allrounder som kan brukes til alt fra pattern til IFR på FL370. http://www.flight1.com/products.asp?product=f1b200fsx Det var vel P3D han skulle fly i ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ah. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rider Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mulig gutta på Carenado har noe til deg. De har blant annet en Seneca V, B200, B1900D og en TMB 850! Sjekk hjemmesiden de har! Er selv på Haiti og lurer på om jeg skal fly oppover mot Alaska og Russland, eller ned mot Sør-Amerika og over Stillehavet! ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. august 2014 Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 B200 carenado virker fint i p3d den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Men støttes ikke offisielt, så det er null support å få og alt er på eget ansvar. Så om man har P3D som eneste platform er det en vurderingssak å skulle bruke såpass med penger på et fly. Når det er sagt så er F1 B200 i mine øyne det beste flyet i klassen. Carenado syns jeg ikke noe om, mye fint å se på, men holder ikke mål når det kommer til systemer og realisme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Flyr med p3d v2 ja. Ja da har jeg sjekket Carenado, og studert nøye. Jeg kom frem til at TBM850 er midt i blinken for meg. Jeg liker moderne glasscockpiter. Flyet har marsjfart på drøye 250 knt, opptil 31000 fot ceiling. Climbrate på drøye 2300 fr pr min. 850hk turbin, og ikke minst rekkevidde på drøye 1500 nautiske. Ikke andre modeller for p3d som kan skilte med slike specs som jeg finner. Eneste drawback er 1 motor, men dette kan til en viss grad motvirkes med stor flyhøyde over havområder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Flight1. Har ikke de også litt så som så rykter på kvaliteten på flyene sine Magnus? TBM850 fra Carenado får iallefall meget god kritikk på reviews. Er det denne B200 du mener på Magnus? http://www.flight1.com/products.asp?product=f1b200fsx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2014 Finner ingen B200 hos flight1 som er kompatible med p3d jeg??! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Neida, offisielt er det bare FSX. Robert har fått den til å virke i P3D. Jeg kjenner ikke til andre produkter fra F1, men B200 er en innertier. Carenado lager ting fint, men når det kommer til avanserte systemer (som f.eks G1000), har de en lang vei å gå i mine øyne. Mangel på navigraph-kompabilitet er en av de store trekkene. Men om du flyr offline er kanskje ikke det så farlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 18. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. august 2014 Hvordan er F1 B200 på framerates da? Er den flybar nok? Problemet med TBM850 er at den er full av skjermer, noe som dreper frames enormt. Det samme husker jeg har vært et problem med glasscockpiter siden fsx. De suger simmen helt tom for frames. Jeg ønsker ikke en jordomflyvning med bare hakking og 18-20 frames. Jeg leter nok litt videre før jeg bestemmer meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Varierer. Punkt 1 er å skru av F/O sin skjerm. Punkt to er å tilpasse DCLTR-nivået (De-Clutter). Frametapet er fordi skjermene må rendre info opp igjen og opp igjen, jo mer de viser jo lavere blir fps. Så i områder med komplisert luftrom, mye obstacles og annen info skjermen viser, DCLTR ned NAV-skjermen, og for himmelens skyld ikke finn på å ha Map-inset i PFD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 18. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. august 2014 Okei. Det var meget utfyllende og informativt! Takk for svar Magnus! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 19. august 2014 Premium Medlem Del Skrevet 19. august 2014 3 bilder fra ENCN fra 200 maskinen til Carenado i P3D flott maskin da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. august 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. august 2014 Ja definitivt fin maskin B200en. Har ikke starta tur enda, da jeg ikke har bestemt meg. Men det ser nå ut som du har funnet et fly midt i blinken for meg her Robert! Jeg tror jeg drar kortet på denne, så jeg kommer igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Robert har gjort en bra anbefaling, Kjetil. Bruker den selv, først i FSX og nå i P3D. Fungerer utmerket. Eneste jeg savner i P3D er muligheten til å kjøre RealityXP's GNS 530 integrert i panelet. Funksjonen ligger der etter installasjon i P3D, men RealityXP har ikke laget en ny utgave som er kompatibel med P3D, så vidt jeg vet. Den var meget bra selv om den etter hvert led under mangel på oppdatering av SID og STAR's fra produsenten. RuneG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.