Gå til innhold

Il-2 BoS - Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

"Early access" til Il-2 Battle of Stalingrad har vært tilgjengelig en stund nå, men siden serverne kun har vært oppe til bestemte tider har jeg sittet på gjerdet en stund. Nå skal derimot serverene være oppe hele tiden fremover, så da var det på tide å hoppe i det.

 

Il-2 Battle of Stalingrad er utviklet av 777 Studios, som er de samme folkene som stod bak Rise of Flight i sin tid, jeg følte meg derfor ganske trygg på at det var verdt en nærmere titt.

 

Det første man legger merke til er at menyer osv. er mer eller mindre identiske med menyene i Rise of Flight, men det gjør ikke noe, det fungerer fint og det er enkelt og greit å finne frem til det man trenger. I versjonen som er ute nå har man tilgang til seks forskjellige maskiner, to tyske (Stuka og Bf-109) og fire Russiske (Il-2, Lagg-3, Pe-2 og Yak-1), så allerede nå burde det være noe for en hver smak.

 

01.jpg

 

02.jpg

 

Grafisk sett er Il-2 Battle of Stalingrad helt fantastisk, jeg vil faktisk gå så langt som å si at det lett er den peneste flysimulatoren på markedet i dag. Men her dukker også det eneste ankepunktet jeg har med Battle of Stalingrad opp, områdene man flyr i er foreløbig veldig kjedelige... Det er hovedsaklig flatt, og siden det er snø overalt så er det meste hvitt. Om dette er fordi de ikke er ferdige ennå, eller om det er tenkt å være sånn vet jeg dog ikke. Men når det er sagt så kjører hele utrolig flytende, selv på max settings.

 

03.jpg

 

04.jpg

 

Flyene ser utrolig bra ut, og "flight modelene" føles realistiske (selv om jeg av en eller annen grunn ikke får til å trimme, men det kan være at det ikke er implementert ennå). Personlig kunne jeg dog ønske meg litt dypere systemsimulering, for å starte motoren trenger man f.eks bare å trykke "E" og så er man i gang. Men det er vel flere som setter pris på at terskelen ikke er så høy, enn vi som syns det er moro å trykke på brytere og dra i håndtak.

 

05.jpg

 

06.jpg

 

07.jpg

 

08.jpg

 

09.jpg

 

10.jpg

 

Håper det er flere her inne som gir Il-2 Battle of Stalingrad en sjanse etterhvert, det er virkelig på god vei til å bli den simulatoren som Cliffs of Dover aldri ble. Og slik jeg forstår det så er planen å legge til flere områder og fly etterhvert, så foråpentligvis får vi se noe annet enn Russisk vinter med tid og stunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fantastisk,  denne simmen blir spennende.  Brukte flere år av mitt liv på IL2 Sturmovik,  og har siden håpet på en verdig oppfølger.  Drømmen er dogfights med realistiske flightmdl og intelligente AI .  Har ikke så mye til overs for online kamper,  da det alltid er noen som jukser med urealistisk treffsikkerhet og våpeneffekter.......  :(  Jeg kan faktisk langt på vei være fornøyd med å kuske rundt i vinterlandskapet med standard VFR,  hvis flymodellene er gode nok  ;) .  På tide å melde seg til tjeneste på Østfronten  ;D  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du glemte å nevne lyden Fredrik. Lyyyyyyyden e nå av det beste som eg ha hørt.

 

Eg e helt enig i att dette ser ut til å bli det aldri COD kunne bli.Bra grafikk på fly og ingen problemer å kjöre dette på full pupp.

Så er dette også tilpasset sånne som meg som kjører Eyfinity.Kanskje ikke til å rope hurra for til di som ønsker å skru på knotter for å få start på maskina,men det viktigste som flyfeeling er der.

 

Ernst: Trur ikke att du kommer te å anger dæ om du hiv deg me  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...