Gå til innhold

Fabelaktig Dakota


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

For de som tar seg bryderiet med å registrere seg i Uthuset , så er versjon 2 av Manfred Jahns ( og hans team ) C-47 fiks ferdig for å nytes, og det helt gratis !! Dette er blitt en sjelden godbit for oss nostalgikere, og nesten ubegripelig at det er freeware. Den leveres med 2 muligheter for lyd ( i tillegg til default ) og en rekke painter . På denne turen ble det blank aluminium uten logo eller registrering, og æ synes den er blitt en perle i samlingen.

Flyr selvsagt etter boka, har fantastisk lydkvalitet, og allerede en hærskare av entusiaster som fortsetter å bidra med tilleggskvalitet. Eneste minus er en litt for moderne cockpit, men det er jo slik mange "dakker" ser ut i dag :/

 

dc1-1.jpg

 

dc2-1.jpg

 

dc3-1.jpg

 

dc4-1.jpg

 

dc5-1.jpg

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, en Buffalo-Paint hadde gjort seg :grin: .

 

Jeg har prøvd med 3 ulike e-post adresser, men kommer ikke inn frown

 

Hmmm? har sett i andre fora at det kan være vanskelig å få medlemskap, men det er mest pga nettleseren, kanskje du skulle prøve en annen enn den du bruker til vanlig .....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Prøvde Dakotaen, men ble litt skuffa over cockpit som virka ganske malplassert og moderne. Eksisterte denne med slik cockpit utrustning i virkeligheten? Synes default dakotaen har mer troverdig atmosfære i cockpit altså. Noen som har prøvd alternativ med å merge "gammeldags" cockpit til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er ikke lett å finne to Dakota med samme cockpit. Dette er et fly som bærer preg av lang levetid og stadige tilpasninger til nye tider. Mange av de Dakotaene som flyr i dag har relativt moderne cockpit.

 

Jeg foretrekker god gammeldags cockpit selv, men på lange turer kan det bli slitsomt å navigere med kart og kompass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Synd du ikke fikk registrert deg Svein-Frode, æ skal sjekke litt i "Uthus-forumet" om de har en annen løsning.

 

Cockpit/ VC er det svakeste ved denne ellers så flotte Dakota-modellen, men jeg er enig i at det finnes utallige varianter av moderne cockpit`er. Synes likevel ikke det er nok til å bli skuffet, den er jo tross alt gratis ;) . Motorlyden er det beste jeg har hørt av stjernemotorer, og flyfeelingen er i samme klasse. Modellen byr også på en litt eldre VC, som jeg liker litt bedre, og dette er jo veldig mye bedre enn default.

 

vc.jpg

Entusiastene har allerede begynt å snakke om en retro-VC, så det forundrer meg ikke om dette kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...