Gå til innhold

Scenerywiki


Morten Ruud

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake mener jeg å huske at det var en forumpost med forslag om å opprette en form for norsk scenerywiki. Jeg mener å huske at siden skulle inneholde en kort presentasjon av forskjellige norske sceneryer, hvilke steder de dekket, og hvor man kunne laste de ned.

 

De norske utviklerne er veldig flinke til å holde oss oppdatert her på flightsim.no med utvikling og nedlastingslinker men jeg opplever det som at det kan bli litt rotete og uoversiktelig når forumtråden blir for lang, og prosjektene for mange. Mange så jo for seg at en wiki-side kunne hjelpe til med å i hvertfall holde det noenlunde litt ryddigere.

 

Jeg tenkte å ta initiativ til en sånn side mtp. oppsett av wiki og økonomi til å holde siden oppe. Men, fritiden min strekker ikke til å oppdatere den selv med korrekt link og andre oppdateringer.

 

Derfor lurte jeg på om det var interesse blant utviklere og andre her på forumet for en opprettelse av en slik side der utviklere og forumbrukere selv kan holde wikien oppdatert? Jeg kommer selvfølgelig til å bidra selv også til å holde den oppdatert med den tiden jeg har til rådighet.

 

Årsaken til at jeg spør om dette er fordi jeg ikke ønsker at denne wikien kun skal bli et "blaff" i en uke/måned før den dør ut pga. minimal bruk.

 

Fordeler:

-Oversiktelig side med nedlastingslink og dekningsområde.

-Mulighet til å ha en readme der.

-Lett å legge inn bilder osv. for å vise scenery

-"Alltid" oppdatert.

-Selvdrevet side.

 

Ulemper:

-Enda en side til norsk scenery

-Foreløpig ikke nedlastingsside, kun henvisning til andre nedlastingssider.

 

Sikkert andre fordeler og ulemper også, og det er veldig fint med litt konstruktiv kritikk og andre forslag til løsninger dersom dere har det.

 

Jeg kan legge til at dette på ingen måte skal bli en konkurrende side til flightsim.no. Jeg synes at dette har blitt et fint samlingssted for diskusjon og deling av kunnskap. Min eventuelle wiki vil kun være et supplement til Flightsim.no.

 

Og helt til slutt vil jeg legge til at jeg ikke blir skuffet dersom det er liten interesse for dette, og at det er bedre om man sier sin ærlige mening enn å støtte noe man har liten tro på at vil være nyttig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...