Gå til innhold

Lista Fotoscenery


Anbefalte innlegg

Now we're talkin' Lista :grin:

 

Raskt sammensatt bilde i 50cm. Final blir selvfølgelig som vanlig, i 20cm. Ytterst ser dere landclass rundt Lista fyr. Området er så (utrolig) spesielt, at det kommer jeg til å lage som et separat fotoscenery, inkludert en gmax modell av fyret. Også verdt å nevne at første flyplass lå et stykke til høyre for Lista fyr. Plankerunway laget av tyskerne, og der mistet de flere flygere pga runway enn pga luftkamper. Det skjønner jeg godt...kunne aldri tenke meg å sette ned en Spitfire eller ME-109 der ... urrk ... *vingle* ... *blæmm* :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele listalandskapet ble endret for alltid av tyskerne, og er så fylt opp med bunkere og splintbokser at man lett kommer ut av telling.

 

Husker jeg rett, er ME-109'en på Sola flymuseum en maskin som ble skutt ned i nærheten av Lista.

 

Vedlegger en scan fra boka "Festung Lista", som viser hvor den første flyplassen lå. Dagens tower er merket med en rød flekk, og til høyre for det ser vi den store hangaren. Runway 2 er betongen som krysser dagens runway, og det var taxebaner mellom den og runway 1.

 

http://i1084.photobucket.com/albums/j413/Sylfest/002_zps0fd236a7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...