Gå til innhold

Heisann alle sammen


Roy A. Johansen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg får si hei til alle på forumet, har brukt det lenge og funnet mange gode svar i min ferd innen FSX.

 

Har begynt å gå grundig til verks nå med å lære meg dette artige universet med PDMG sin 737-maskin. Begynner å få taket på det nå etterhvert men har mye igjen å lære.

 

Kanskje vi sees på vatsim etterhvert når nivået mitt blir godt nok.

 

Så hei hei til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola.

 

Fint å se nye folk som titter frem. Det er blitt litt roligere her inne med årene, men jeg håper det vil ta seg opp igjen.

 

Var ganske ivrig selv for mange år siden, tidlig på 2000-tallet og likte mest bushflying, men satte meg også inn i den aller første PMDG 737, og fløy ofte mellom ENGM og EKCH, som var sånn passelig kort tur.

 

Men så fikk jeg for mye å henge fingrene i en periode og droppet hele FS. Har glemt det meste nå, og skal til å installere FSX og PMDF-maskiner, samt noen fine flyplasser. Blir nok litt bush-ting også, med noen småfly. Liker VFR.

 

Håper vi får se mer til deg og dine flighter. Jeg skal følge med jeg...

 

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen til deg også Roy! :)

 

Siden du ser ut å "spesialisere" deg på PMDG´s mesterverk 737 NGX kan jeg (hvis du allrede ikke er medlem), varmt anbefale Angle of Attack Media´s meget gode, detaljerte og grundige videoer i opplæring av 737 NGX´n med alt fra sctratch mhp. oppbygning, systemer, forberedelser før flyvning osv. osv. og videre oppover til etterhvert det også å mestre maskinen i lufta under alle faser av en flytur.

 

www.flyaoamedia.com/pmdg-737-ngx-training

 

Dette er timesvis med instruksjon i HD-kvalitet og der AoA fortsatt er i full gang med å produsere nye videoer i kronologisk rekkefølge for oss studenter etterhvert som vi progredierer i kunnskap og viten. De har nå forlatt ground stuff og jobber nå med undervisning i "Flight work", der de så langt jeg har fulgt med nå har utgitt 2 videoer med realistiske forberedelser etterfulgt av hele flyturen til/fra noen Europeiske destinasjoner.

 

Her er en kort (og kvalitetsmessig "dårligere") gratisvideo fra dem som ikke er en del av undervisningen, men som ble laget tidspunktmessig omkring utgivelsen av Boeingen og som gir noen av førsteinntrykkene de fikk ved en flytur i fjellområdene i Nordvestre del av USA:

 

 

 

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store verden, jeg har så vidt vært innom AoA, men visste ikke at det var så mye god informasjon og videoer der. Her er det bare å sette i gang:)

 

Hjertelig takk for tipset.

 

Det har blitt mange timer med googling for å få alt av addoner og slikt til å fungere, men også noe fine turer fra ENGM og sørover i Europa.

 

Det jeg sliter med nå er å finne en god løsning på vindproblematikken. Bruker PDMG 737-800 WL, ActiveSy 2012 og uregistrert versjon av FSUIPC, samt FSPassengers. Får penalty på hver tur pga overspeed, pga vind som lager litt krøll. Men ser at det er et kjent problem så finner nok en løsning :)

 

Etterhvert skal jeg vel forsøke meg så smått på Vatsim, men virker noe skummelt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holde meg LAAANGT unna AoA produkter som 737-projektet. Fortsatt etter TO ÅR er det ikke ferdig!!! Kjøp det som er utgitt på DVD ellers blir du kun skuffet. Jeg har kjøpt 737-serien MEN er ikke fornøyd. De første episodene er MEGET dårlige PowerPoint presentasjoner du finner MEGET bedre videoer på YouTube GRATIS. MD11 og 747 er BRA, det skal jeg innrømme MEN de kjøpte jeg når de var utgitt på DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har det gått en stund siden jeg tok opp igjen FSX.

Har etablert meg på VATSIM, noe som er utrolig artig. Men jeg må si at jeg ble litt skuffet over aktiviteten, hadde håpet og trodd på mer flyaktivitet. Er sjelden ATC`er på flyplassene og generelt lav flytrafikk. Men jeg koser meg nå for det. For et par dager siden signet jeg opp med Viritual Scandinavia og trafikkerer SAS sitt rutenett med min PMDG 737 NGX, for et fantastisk mesterverk av PMDG. Har de siste dagene unnagjort Oslo - Zurich - Oslo og Oslo - Gran Canaria - Oslo. T/r til ferieøya var en 12 timers maraton, noe smal i øynene når jeg kunne skimte hjemHUB`en ENGM :)

 

Ellers så har jeg REX + Overdrive i drift, samt Mega Airports Oslo og litt annet snacks.

 

Men jeg er litt bekymret for VATSIM og onlineflyvningens eksistens...burde jeg?

 

2013-04-04%2010.52.06.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative, det bør du ikke være. :)

 

Vi er alle mennesker, gjør både riktige og feil ting, ellers hadde ikke vi vært mennesker..

 

Sett deg inn i basic info som jeg mener ligger under VATSIM SCANDINAVIA´s sider (et par år siden jeg var mer aktiv enn jeg har vært det siste, men regner med det fortsatt ligger info der for nye piloter). Og ta deg gjerne og logg deg på og skriv i remarks at du bare vil lytte uten å fly og sitt å hør litt (gjerne med innflygingkartnene for altuelle flyplasser/innflygninger foran deg) på faselogien hvordan det høres og fungerer i praksis på f.eks. en approach/departure vs. en tower-frekvens. Og kast deg ut det og ikke vær redd for å skrive at du er nybegynner :) Trøst deg med inn den situasjonen har absolutt ALLA som starter opp på VATSIM engang vært! Lykke til Roy! :)

 

Og á propos at andre var negative til Angle og Attacks PMDG 737 NGX kan jeg bare snakke for meg selv, at dette i hvertfall for meg er svært lærerikt helt fra grunnen av og bare på de få ukene siden jeg anbefalte siden sist er undervisningen blitt kompletrt av flere helt flyturer (under "Flightworks") tilkommet. Så at ikke skjer noe der og at det allrede nå ligger timesvis på timevis med videoer med god og detaljert instruksjon i HD-kvalitet gjør dette i hvertfall for meg den klart beste kanalen for å lære å både lære og etterhvert fly 737 NGX´en fra grunnen på en grundig og detaljert forklart måte.

 

Så samme hva svensken mener, anbefaler jeg fortsatt Angle of Attacks trening på det høyeste hvis du virkelig vil lære dette grundig og på en "behagelig" måte via videoinstruksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...