Hans Jørgen Varfjell Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 i følge Aftenposten og Berlingske tidene. http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-skal-vurdere-salg-av-Wideroe-7027868.html. Ja, det er jo sikkert greit å kvitte seg med de delene av konsernet som tjener penger når konsertet sliter økonomisk. Siter
Jaran Berntzen Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Hva ønsker å selge og hva man må selge er to forskjellige ting... :)Et salg av WIF ville kunne fjerne noe av underskuddet. Siter
Hans Jørgen Varfjell Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Skrevet 25. oktober 2012 Ja, det vil jo selvsagt hjelpe på kort sikt i forhold til regnskapet og aksjonærene. Men det vil jo bare få dem enda lenger ned i myra i neste omgang. Det de sliter med er jo å få resten av konsertet til å gå bra, og der kunne de kanskje heller ha hatt noe å lære av Widerøe? I verste fall for SAS så kjøper Kjos opp Widerøe også og får enda større økonomiske muskler i konkurransen. Siter
Jaran Berntzen Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Tror Kjosèrn er smartere enn å kjøpe en virksomhet med sterke fagforeninger... Siter
Hans Jørgen Varfjell Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Skrevet 25. oktober 2012 Tja. Det er jo en faktor, selvsagt. Men hva med å kjøpe en virksomhet som har de fakto enerett fra staten mhp kortbanenettet, uten reell konkurranse? Tror det kan være lukrativt selv med sterke fagforeninger. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 Dette er egentlig en veldig interesang diskusjon, Sjangsen for at kjosern kjøper WIF er relativt stor, selv og fagforenigene er veldig sterkt representer, er mange positve fordeler med det, men er også mange negative sider ved det også, det er 2 andre selskap jeg tror vil prøve seg. DAT og Malmø Aviation(Braathens Aviation) så detter kan bli interesangt og se hva som skjer fremover. Tror nokk også di piloten som vil kjøpe WIF også står ganske sterk. så her er mulighetene mange, og d meste blir spekulasjoner. Slik jeg ser det ville det beste vært at WIF ble et eget selskap heleid av en gruppe investorer. Men detter er MIN mening. Siter
Hans Jørgen Varfjell Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Skrevet 25. oktober 2012 Slik jeg ser det ville det beste vært at WIF ble et eget selskap heleid av en gruppe investorer.Men detter er MIN mening. Ja, det var jo slik selskapet var i størsteparten av sin historie, helt til SAS spiste det fordi de gikk så godt. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 vell, tror du skal lese litt om historien til widerøe. WIF ble faktisk ikke overtatt fult ut av SAS før i 2002. så at SAS har spist di opp for at d gjikk så godt er feil. I 1970 så ble WIF reorganisert, Fred Olsen, Braathens og Sas blei hovedaksjonarer i selskapet, i 1991 overtar Fred Olsen mesteparten av aksjepostene og blir hovedaksjonar, før i 1997 at Fred Olsen tilbyr SAS hele sin akjsepost, resten fikk SAS når di kjøpte opp braathens. og det var ikke før i 2002, så SAS har hatt full eierandel i WIF i ca 12. og stort sett hele denne tiden før SAS overtok all Eierpost så har WIF drevet på egene primisser. KILDE Siter
Alexander Lun Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Vent nå litt! Tror ikke det er noe vits i å ta utgangspunkt i at Kjosern kjøper noe som helst. SAS skal jo SELGE. Det betyr, at de velger selv hvem de selger til. Om Norwegian er de eneste kjøperne skal de jaggu betale godt, før SAS tjener på det... Media er jo eksperter på å fortutse salgt, og oppkjøp før selskapet i det hele tatt vurderer det. Slik som SGH. Berlignske skrev vel for en tid tilbake at SGH faktisk var outsourcet ut av SAS. Fakta var at det var så vidt brakt inn på banen. Så vi skal være veldig varsomme med hva vi tror på.. Siter
Hans Jørgen Varfjell Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 You are right. I stand corrected. Hans Jørgen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.