Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. juli 2012 Skrevet 15. juli 2012 Hjelp! skal på tur på onsdag med reisefølge Torp-Edinburgh har klart å oppdage en glipp på bookingen. navnet til reisepartneren er registrert feil ***a *** ******* heter plutselig ***i *** ******* navnendringen koster 1100,- billetten for 2 tur/retur kostet 1300 med en innsjekket bagasje. håpløst. men når jeg dobbelklikker i navnene under ny bestilling kommer ikke feilstavelsen opp som noe alternativ. kun de to korrekte navnene. Edinburgh har RYR på ulike steder feilstavet selv på 3ulike måter. Er det noe sjans for at feilen kan ha oppstått hos RYR? a og i ligger jo som kjent langt fra hverandre på tastaturet. Er det noen sjans å få til dette på en billigere måte enn 1100? er billett/passkontrollen et problem med denne feilstavelsen, stor sjanse å ta evnt? noen insider tips? det jeg mest reagerer på er at jeg ikke får opp feilstavelsen ved dobbelklikk men kun korrekte alternativ. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 15. juli 2012 Skrevet 15. juli 2012 Ta kontakt med Ryanair. Generelt kan du bli nektet reise dersom navn på billetten ikke stemmer overens med pass. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Skrevet 15. juli 2012 ja bare å teste firmatlf i morra for 820nr og argumentering på engelsk Siter
Jens Leo Iversen Skrevet 16. juli 2012 Skrevet 16. juli 2012 Sikkert ikke noen stor sak å ordne opp i hvis du kommer til rett person hos RYR. Men det må ordnes før innsjekk, Werner har rett. Du kan også ringe et reisebyrå og høre om dette er en vanlig feil hos RYR og be om råd der. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Skrevet 16. juli 2012 Du skal merke deg at det er forskjell på navnekorrigering (som flyselskapene gjerne kaller 'name correction') og navneendring ('name change'). Endel flyselskaper gir deg muligheten til å foreta en navneendring på kjøpte billetter - eller egentlig da overdra billetten til en annen. Denne 'en annen' må selvsagt falle innenfor eventuelle begrensninger ved billettkategorien - men for øvrig kan billetten overdras til hvem som helst. I motsetning til navnekorrigering, som er en korreksjon av et feilskrevet navn, og som er gratis hos både SAS' og Norwegians tilfelle, tar de seg begge betalt for å gjøre en navneendring: Prisen er 300 kroner hos begge. Ryanair tar 100 euro (861 norske kroner) for navneendring når dette gjøres på internett, og 150 euro (1289 norske kroner) dersom du gjør det via kundesenter på telefon, eller på flyplasse fra denne artikkelen så det burde være håp men jeg har mine tvil frem til jeg finner ut av det. her finnes håp Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Skrevet 16. juli 2012 ordna seg uten fee gitt! woop woop! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.