Gå til innhold

Vurderer "newbe night"


Gunnar Seljeseth

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gjennoppta "newbe night", og lurer på om det er interesse for konseptet her.

 

Litt kort fortalt fungerer det slik at jeg logger meg på VATSIM (som pilot, stort sett på Gardermoen) og står der en stund slik at de som ønsker kan stille spørsmål på tekst (gjennom chatte-funksjonen i FSInn/SquawkBox) eller via VATSCA sin teamspeak-server on ting de lurer på. Konseptet er som de fleste sikker har forstått rettet mot de som er ny til VATSIM.

 

Eksempel på mulige temaer som det kan spørres om er fraseologi, instrumentprosedyrer (eks. hva SID/STAR/ILS/VOR/ect. er og hvordan de fungerer), hvordan lage en god flight-plan, gode "remarks", osv... Spørsmål som omhandler div. FS-addons kan det bli vanskelig med, men jeg skal forsøke å svare på det jeg kan i alle fall.

 

Foreløpig er tanken å gjennomføre dette i løpet av lørdags kveld en gang mellom kl. 18 og 22 lokal tid. Så, noen som er interessert?

(OBS: ingen spørsmål er for dumme!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

"newbe night", er en positiv tanke for alle vil jeg mene.

 

Jeg meldte meg selv inn som Vatsim medlem for mange år siden, men aldri fløyet der.

Jeg syntes det virket for infløkt og for lite informasjon om emnet. Det virket allt for profesjonelt nesten for Proff flygere.

Så med min begrensede fritid, holdt jeg meg hele tiden til standard Online flyging "Flightsim.no.

 

Ser ingen grunn til å flytte emnet fra "Kaffekroken" da flest mulig ser emnet, og rekruttering til Vatsim kan bli bedre med det.

Med mere tid, kan også dette være noe for meg.

 

Lars Peter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne uka er lørdagskvelden det eneste alternativet. Andre uker kan det bli tilknyttet andre ukedager. Som de fleste sikkert har forståelse for er også jeg nødt til å ta hensyn til den virkerlige verden, og denne uken er det kun lørdag jeg har mulighet til å sette av tid. Eller, jeg kan sette av tid i morgen (den 17.), men det vil neppe gi den helt store responsen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke den helt store responsen med tanke på morgendagen, men vi prøver. Kl. 18 til 19 (lokal tid) i morgen (lørdag) logger jeg på ved en norsk flyplass. Hvilken flyplass det blir og hvilket kallesignal jeg logger på med kommer i denne tråden når tiden nærmer seg. Uteblir spørsmålene avsluttes kvelden kl. 19, men jeg blir sittende lengere dersom spørsmålene fortsetter å komme. Husk at jeg også blir å finne på VATSCA sin teamspeak-server (TS3, ts.vaccsca.org).

 

Det er selvsagt også tilatt å ta kontakt med meg når jeg er ute og flyr, men husk at jeg da også har hovedfokus på min egen flyvning... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...