Gå til innhold

Problemer med scenerys


Anbefalte innlegg

Hvis du har flyttet på noe i mappene som er registrert i FSX Scenery-database så kommer denne feilmeldingen opp.

 

Type, du har registrert et scenery i FSX, og senere flyttet scenery mappen til ei annen plass, slettet det eller lignende. Da gjør det at FSX ikke finner sceneriet og du får den feilmeldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå det finnes to løsninger på det:

 

Den sier som sagt at du har installert noe til FSX som programmet ikke finner.

 

Problemet ligger i at selv etter uninstall så blir ting som har blitt redigert tidligere, igjen i mappen, altså det forsvinner ikke og blir igjen i registeret til maskinen

 

-En løsning kan være å finne disse filene (FSX.cfg, Scenery.cfg osv) etter uninstall og slette dem og ALT annet du finner til FSX. for så å installere FSX igjen.

 

-Løsning nummer to kan være å gå gjennom Scenery databasen din og se om du finner navnet på de emnene som blir nevnt når du får feil, slette dem fra registeret og legge dem inn på nytt igjen etterpå. Her ville jeg prøvd å se hvordan det funker UTEN sceneriet installert for å se om det mangler noe i selve mappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ganske lurt å gå til C-disken og i Windows Explorer (eller tilsvarende) å søke på (F3) 'FSX'. Da vil du finne en del files som FSX har laget og som fortsatt ligger på C-disken, selv om du - som f.eks. jeg - har lagt FSX på en annen disk eller partisjon.

Husk også å slette alt som ligger på FSX-katalogen før nyinstallasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...