Gå til innhold

Sveits i P3D


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tok en liten rundtur i sveits med nyinnkjøpt King Air.Scenery Geneva og Zurich er fra FSDT.Switzerland Pro X,Lugano og Bern er fra Flylogic.

 

Fra cockpit.Carenado har gjort en god jobb med denne.Ett nydelig fly.

cockpit.jpg

 

Parkert Lugano

lugano_01.jpg

lugano_02.jpg

 

Rett etter avgang

lugano_03.jpg

 

Lugano nede til høyre

lugano_04.jpg

 

Massive fjellmasiv mellom Lugano og Geneva

fjellmassiv.jpg

 

Geneva forut ved enden av sjøen

geneva_01.jpg

 

Ankomst Geneva

geneva_02.jpg

 

Parkert

geneva_03.jpg

 

Avgang

geneva_04.jpg

 

Parkert Bern

bern_01.jpg

bern_02.jpg

 

Avgang Bern

bern_04.jpg

 

Ankommet Zurich

zurich_01.jpg

 

Parkert

zurich_02.jpg

 

Takk for titten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen mellom de tre (egentlig TO) pakkene fra P3D? Er det begrensninger i den nest billigste fremfor Professional License? Jeg har sett tabellen på sidene til P3D men kommer egentlig ikke helt til bunns i dette. Kan dette være en forbedring vs. FSX, eller er P3D tiltenkt helt andre kunder. Er IKKE interessert i en FS som spill. Helst "as real as it gets".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Kan dette være en forbedring vs. FSX' date=' eller er P3D tiltenkt helt andre kunder. Er IKKE interessert i en FS som spill. Helst "as real as it gets". [/quote']

 

Dette er microsoft sin ESP utgave som Lockhed Martin kjøpte rettighetene til.FSX er og utviklet fra ESP så derfor har disse to noenlunde samme mappestruktur bl.a.Dette i sin tur gjør att om du sitter med mye addons allerede for FSX så går det ofte å bruke dette rett inn i P3D.I tillegg så kommer det flere og flere utviklere av addon for P3D.FSX er ferdig utviklet fra MS sin side og kommer ikke til å få flere SP eller oppgraderinger.P3D derimot er under stadig utvikling og kjører veldig stabilt med mindre stutter og blurries som man ofte kan oppleve i FSX.P3D kommer senere i vår ut med en versjon 2 som det er store forhåpninger til.Derfor kjører jeg enda med mnd.lisens og ser det an til v.2 før jeg kjøper fullversjonen.P3D har jo vært svært dyrt og kostet tidligere 500$ for en fullversjon.LM har jo blitt forbløffet over interessen som der ble etter att Flight som kjent bare er en flopp for simmere som vil ha det så virkelig som mulig.Derfor har di fått øynene opp og lagt til rette for di som ikke ser seg råd til å kjøpe en fullversjon,selv om den også har synket betraktelig i pris.Anbefaler å ta en mnd.lisens til å begynne med for å se det an om du er interesert av en FSX på stereoider. :grin:

Både fly og sceneries som er vist her er for FSX

 

Edit:

Du kan gå under vann i denne også med t.ex.ubåt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kanskje skal jeg prøve en lisens per måned, og se om versjon 2 er noe å kjøpe fullt ut? Har vært i IKT-bransjen (data-bransjen som vi kallte det tidligere) i flere 10-år, så jeg kjenner utmerket godt til løftene om " ... i neste versjon ...", da blir alt "så meget bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kule bilder!

 

Men fra ros til... eh... spørsmål...

 

Jeg så på hjemmesiden til P3D at de er stolte av at det er kompatibelt med alle FSX-addons, og noen her har allerede sagt at de bruker NGX og andre avanserte addons i P3D.

 

Likevel ser vi på payware sidene at veldig mange av produktene nå selges separat til både FSX og P3D, ofte med vesentlig høyere pris til den siste.

 

Kan vi gå ut fra at produsentene av addons allerede nå prøver å suge ut enda mer penger fra kundene ved å selge identiske produkter til to forskjellige simulatorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det dit hen at prisen er høyere fordi at P3D i utgangspunktet er en simulator utarbeidet for kommersielt bruk for profesjonelle bruke, og ikke til den dagligdagse simmer som oss. Dermed kan de kjøre en høyere pris på sine produkter.

 

Dette er jo også grunnen til at PMDG ikke ønsker å slippe offisielle P3D-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Likevel ser vi på payware sidene at veldig mange av produktene nå selges separat til både FSX og P3D' date=' ofte med vesentlig høyere pris til den siste[/quote']

Dette er nok i ferd med å snu da flere gir dette ut med alternativ om du vil instalere i FSX eller P3D til samme pris.FS Dreamteam er en og ORBX begynte med en såkalt SBSL (Side by side license som kostet ekstra) men gir dette nu ut gratis med muligheten for instalering i P3D,men du må selvsagt ha kjøpt produktet for FSX.Og mange flere utviklere er nu på samme vei,men uansett så får man det meste inn om man har kjøpt det for FSX.

 

Dette er jo også grunnen til at PMDG ikke ønsker å slippe offisielle P3D-produkter.

PMDG har alltid vårt sære på sin måte og att di ikke vil gi støtte til P3D får jo være deres sak.Saken er i alle fall for min del att jeg kjører deres 737 uten noen som helst problemer i P3D.Jeg må bare gjøre alt arbeidet selv med overflyttingen og her kunne di jo ha tjent noen kroner på å lage en enkel installer for P3D.Dette blir da bare til min fortjeneste og PMDG's tap.Ifly har jo laget en P3D versjon men den er uaktuell for meg så lenge som PMDG sin går uten noen som helst problemer og alt virker 100%.

 

Når dette er sagt så skal man også være klar over att det behøver ikke å bli slik i fremtidens P3D.Når versjon 2 kommer så har det vært snakk om å implementere en DRM for 3'djeparts addons.Da må man ha en lisens fra 3'djepart for å få produktet instalert.Så spørsmålet er om der lønner seg å kjøpe nuværende versjon som er 1.3 for å kunne bruke produkter man allerede har kjøpt for FSX.P3D i v.1.3 kjører i alle fall for meg langt mer stabilt og med bedre flyt enn FSX så det er ikke umulig att jeg bare holder meg til denne versjonen i framtiden fremfor å bruke FSX,eller man kan jo kjøre begge alternativ på samme pc. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...