Gå til innhold

Gardermoen T2


Joachim Johnsen

Anbefalte innlegg

Steinar, hva vet du om hvordan ting egentlig bør være? Du prater som du vet så mye bedre enn de som faktisk driver med dette, basert på hva som de kan gjøre, og hva som er mulig å gjennomføre.

 

Jeg vet ikke hva som er mulig eller ikke. Men den utbygginga som gjøres idag gir 6 eller 8 flere gates med dokkingbroer, samt noen fjernparkeringer. Hvor lenge vil egentlig kapasitetsøkninga holde før OSL pånytt blir for liten? Med de siste års vekst i trafikken på OSL vil kapasiteten være sprengt bare noen få år etter endt utbygging.

 

Da OSL ble byggd ble det laget en undergjordisk tunel som går til nordsiden av eksisterende apron, nettopp for å forbinde dagens terminal med en fremtidig utbygging. Hadde dem vert mere fremtidsrettet hadde dem bygd T2 paralelt med dagens terminal mellom apron og den militære terminalen. Noe som hadde gitt betydelig flere gate. På den måten kunne all utenlandstrafikk godt ifra T2 og dagens terminal forblitt en ren innenlandsterminal.

 

På sikt mener jeg at det hadde vert det eneste fornuftige og gjøre. Men dette er min personlige mening. Og jeg vet om flere som jobber på OSL som ikke liker dagens utbygging, men som hadde sett at T2 ble bygget nettopp slik jeg har beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...