Joachim Johnsen Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Er det flere enn meg som gleder seg til den nye terminalen til Oslo lufthavn er ferdig??? Gleder meg som en liten unge til juleaften Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Hukset Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Klarer å styre meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 om jeg gleder meg? Egentlig ikke. Denne utbygginga er å sløse med skattepengene. Om dem hadde vert fornuftig og tenkt lengre en nesetippen hadde dem valgt en mer fremtidsrettet utbyggning en dette lappverket dem driver på med idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Steinar, hva vet du om hvordan ting egentlig bør være? Du prater som du vet så mye bedre enn de som faktisk driver med dette, basert på hva som de kan gjøre, og hva som er mulig å gjennomføre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Slår meg til støtte med Steinar her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Kunne ikke vært mer enig med Steinar her.. Alle de pengene går med til en løsning som ikke øker antall gater nok til at jeg hadde hevet et halvt øyenbrynn en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Steinar, hva vet du om hvordan ting egentlig bør være? Du prater som du vet så mye bedre enn de som faktisk driver med dette, basert på hva som de kan gjøre, og hva som er mulig å gjennomføre. Jeg vet ikke hva som er mulig eller ikke. Men den utbygginga som gjøres idag gir 6 eller 8 flere gates med dokkingbroer, samt noen fjernparkeringer. Hvor lenge vil egentlig kapasitetsøkninga holde før OSL pånytt blir for liten? Med de siste års vekst i trafikken på OSL vil kapasiteten være sprengt bare noen få år etter endt utbygging. Da OSL ble byggd ble det laget en undergjordisk tunel som går til nordsiden av eksisterende apron, nettopp for å forbinde dagens terminal med en fremtidig utbygging. Hadde dem vert mere fremtidsrettet hadde dem bygd T2 paralelt med dagens terminal mellom apron og den militære terminalen. Noe som hadde gitt betydelig flere gate. På den måten kunne all utenlandstrafikk godt ifra T2 og dagens terminal forblitt en ren innenlandsterminal. På sikt mener jeg at det hadde vert det eneste fornuftige og gjøre. Men dette er min personlige mening. Og jeg vet om flere som jobber på OSL som ikke liker dagens utbygging, men som hadde sett at T2 ble bygget nettopp slik jeg har beskrevet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Er det jeg og tenker.. på den måten måtte de ikke stengt av flere gater pga utbygging heller. Det de driver med nå minner om en hurtigløsning som de måtte komme opp med for at ikke utbyggingspengene skulle bli brukt på andre ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Jepp, nåværende løsning får også meg til å stusse. Litt av et lappverk, og jeg blir ikke forundret om T2 piren blir revet igjen på et senere tidspunkt. Blir jo mye fin fyringsved av den :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.