Gå til innhold

HY779: UTTT - UAFM *ekstra mange*


Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen!

 

Nå er det jo flere dager siden jeg overlesset dere med en ekstra lang trip-report, så hvorfor ikke lage en enda lengre?

 

Jeg holder meg fortsatt i "eksotiske" strøk som sansynligvis ikke har vært dokumentert her på foraet før.

 

Dagens fugl flyr under callsignet Uzbek. Ring any bells?

 

Jeg skal i dag fly HY779 fra Tashkent i Uzbekistan til Bishkek i Kyrgyzstan.

 

Dagens maskin er en Airbus A320 fra landets nasjonalselskap, Uzbekistan Airways.

 

UTTT01.jpg

Klokken har såvidt passert 06.00 en kald og tåkete morgen i Uzbekistan. Det er nok generelt fotoborbud i hele Uzbekistan, spesielt på flyplasser, så studer det dere ser.

 

Dagens flight var på hele 270 NM men var beregnet til nesten 2 timer. Det er virkelig som de sier, en østlig time=3 vestlige.

 

UTTT02.jpg

Da har vi fått strøm på kjerra, i terminalen begynner det å fylle seg opp. Vi skal i dag fly med helt fullt fly.

 

Ruten vi skal fly i dag er: UTTT SID BAMUT A127 KOLAM B114 UADD A127 DW STAR UAFM. Den tar oss innenfor Kazakhstan's grenser før vi starter nedstigningen til Bishkek.

 

 

Med mange myndighetspersoner i kabinen under ombordstigning gjemmer jeg bort kameraet inntil de har gått av borde.

 

UTTT03.jpg

APU spinner og vi requester push & start.

 

UTTT04.jpg

Motorene er spunnet i gang å vi requester taxi. Vi blir klarert til runway 08L for departure.

 

UTTT05.jpg

Mens sikkerhetsdemonstrasjoner gåes igjennom på russisk eller noe annet jeg ikke forstår går vi i front igjennom before takeoff-checklist. Vi er klarert for BAMUT departure som gir oss en ganske lang omvei på departure, grunnet restriksjoner trur eg.

 

UTTT06.jpg

 

UTTT07.jpg

Cabincrew take your seats! Tror jeg FO sa på russisk. For alt jeg vet kan det være han sa "kapteinen lukter vondt". Håper på det beste!

 

UTTT08.jpg

UZBEK 779 Line up and wait 08L.

 

 

UZBEK 779, wind is 020 at 03, you are cleared for takeoff runway 08L. Have a nice flight!

 

UTTT09.jpg

Airspeed alive

 

UTTT10.jpg

Roterer

 

UTTT11.jpg

Klatrer til noen tusen meter. Ser ut som Uzbeker'ne er på strømspareren. Eller så har de ikke strøm her. What do i know?

 

UTTT12.jpg

Turner nesten 180 grader rundt for å overfly flyplassen før vi setter kursen mot Kazakhstan.

 

More 2 follow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTTT13.jpg

Da har vi kommet oss igjennom det verste av skyer, bare en knapp halvtime til så er sola på vei også :)

 

UTTT14.jpg

Sometimes i love my virtual job!

 

UTTT15.jpg

Fresht!

 

UTTT16.jpg

Cruiser på 10500 meter.

 

Mens vi er på cruise kan vi jo sette på litt koselig bakgrunnsmusikk for å sette stemningen :)

 

[video:youtube]

 

UTTT17.jpg

Omsider begynner det å lysne

 

UTTT18.jpg

Da har vi krysset grensen til Kyrgyzstan og skal starte descent mot UAFM.

 

UTTT19.jpg

Sola begynner å titte opp bak fjellene.

 

UTTT20.jpg

Det blir i dag landing på runway 08 via ILS'en. Det ligger skyer helt ned til 500 fot og tykk tåke så blir nok en CAT2 landing i dag.

 

UTTT21.jpg

Global warming?

 

UTTT22.jpg

 

UTTT23.jpg

Det er et tett og kald tåketeppe som ligger over Kyrgyzstan i dag. THis is gonna be exiting : )

 

 

More to follow in a sec!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTTT24.jpg

Etter en ganske hektisk innflyvning med lite tid til knipsing er vi nesten etablert på localizeren.

 

UTTT25.jpg

Established, gear down, vref+5 no runway in sight.

 

UTTT26.jpg

Bishkek suburbia.

 

UTTT27.jpg

Still no runway in sight.

 

UTTT28.jpg

Begynner å forberede oss på en go around nå.

 

UTTT29.jpg

Omsider får vi runway in sight.

 

UTTT30.jpg

 

UTTT31.jpg

 

UTTT32.jpg

Touchdown. Setter jula i Kyrgyzstan for første gang.

 

UTTT33.jpg

Ladies and gentlemen, welcome to Bishkek and Kyrgyzstan. We hope you will enjoy your stay, even though you probably will not. So we look forward to see your happy faces when we come to pick you up again :)

 

UTTT34.jpg

Entrer tarmac.

 

UTTT35.jpg

And shutdown.

 

Håper ikke det ble aaaaaalt for mange bilder, men uansett, blir det for mange, ikke syt men la være å se :)

 

Me flyast

 

Tor-Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...