Magnus Vie Pettersen Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Som overskriften sier, så lurer jeg hva som skjer med ett fly som flyr over den geografiske nordpolen og/eller magnetiske nordpolen. Vil vel tro at det har en slags innvirkning på kompasset vil jeg nå tro. Men hva mer vil skje med flyet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Tja, det vil vel ikke skje så veldig mye annet enn at kompasset peker mot nord før du passerer den magnetiske nordpolen, og snur seg rett mot sør med en gang flyet har passert over polen. Jeg tror ikke det vil skje noe spesielt når man flyr over den geografiske nordpolen. Kanskje det kan ha en innvirkning på noen GPS'er. Jeg vil nok tro at det hele vil gå ganske udramatisk for seg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Mange GPS'er som sliter når man passerer 70N så jeg regner med det kan bli litt kluss på nordpolen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.