Erik Karlsen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva gjør jeg med fly som bare lander uten å kalle meg opp. Jeg hadde han ikke på min radio liste en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Sendte du contact-me? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Det gjorde jeg, og sendte han også min freq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Pokker at jeg ikke sendte en melding og sa: "call tower".. Tenkte på det. Noter navnet og/eller kontakt SUP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 kommando for å kontake supervisor= .wallop f.eks .wallop unresponsive pilot in Norway. Da vil en SUP ta kontakt med deg og og prøve å løse situasjonen, evt. ved å kicke piloten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Han er nok en fersking. Om det ikke har noen påvirkning for øvrig trafikk, pleier jeg ikke å ta det videre. Hvis han holder på over lengre tid, og/eller det er fare for konflikt med annen trafikk, er det lurt å rope på en Supervisor. For å gjøre dette skriver du bare ".wallop ", så vil en tilgjengelig SUP komme og hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg skrev bare .wallop men ingen ting skjedde. Må jeg skrive noe mer en "wallop"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ja, etter .wallop må du skrive en melding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Vi skjønner som regel at det er trøbbel i tårnet ( :grin: ) uansett hva du skriver, du kan f.eks skrive "unresponsive a/c", "aircraft NORAD" (NORAD=No Radio), eller bare flyets callsign. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Takk for hjelpen. Det var ingen nybegyner, men han var eller ikke noe fare for annen trafikk. Jeg advarte det flyet som var på samme taxi vei. Det er bare kjekt og vite hva jeg skal gjøre neste gang, og da kan det jo være fare for annen trafikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg skrev bare .wallop men ingen ting skjedde.Må jeg skrive noe mer en "wallop"? I det første svaret mitt svarte jeg: kommando for å kontake supervisor= .wallop f.eks .wallop unresponsive pilot in Norway. Kan du være så snill å lese svar før du spør på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ikke vær redd for å bruke .wallop. Det sender en melding til alle supervisors som er pålogget. Fungerer på samme måten som ATC channel, men istedet for å skrive en / og så en melding, skriver du .wallop f.eks: ".wallop LN-ABC unresponsive for 10 minutes". Da gjør du det klart for supervisors som er online at han ikke svarer, og hva callsign er. Somregel er det en missforståelse inne i bildet, eller at pilot klienten ikke gir beskjed om inkommende tekstmeldinger (Har skjedd med meg en del ganger. Ganske irriterende). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.