Gå til innhold

Microsoft Flight; Hva er nytt?


Kristian Kristiansen

Anbefalte innlegg

Har jo vært en del skriverier her på forumet angående det nye Microsoft Flight. Det jeg lurer på (som jeg da ikke har klart å finne noe særlig om) er hovedforskjellene mellom FSX og flight?

 

Såvidt man kan se i videoene er det som om flight er min FSX uten alle add-ons. Visuelt ser det ikke ut som om det er særlig mye som er oppgradert (med tanke på videoene fra MS). Så hva er nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visuelle (scenery og texture), vil jeg tro Flight skal gjøre det bedre enn FSX ved å overføre disse oppgavene til selve skjermkortet(GPU). Men når det gjelder selve simuleringen slik som hvordan flyet oppfører seg mtp. vær, vind, last, drivstoff, flyve lengde osv., så vil det fortsatt kreve store ressurser fra prosessoren(CPU) til å foreta de ulike matematiske beregninger.

 

Den som lever vil se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg håper og tror er at Flight endelig kan kjøres i native 64-bit, og endelig benytte seg skikkelig av flertrådet CPU og dytte mer oppgaver over til GPU.. Med andre ord, mye bedre utnyttelse av hardware enn det vi ser i FSX i dag.. Det irriterer meg grenseløst å se 1 av 6 kjerner i fullt kjør mens de øvrige hanker med på 40-60% og at GPU knapt blir brukt (type 20-50%) mens jeg opplever dropp i FPS på travle flyplasser (f.eks. ENGM).. Det er så utrolig mye CPU-kraft og GPU-kraft som absolutt ikke blir tatt i bruk av FSX, så her håper jeg på en stor forbedring.. Samt en mye mer optimalisert kode.. Utover det, kan de gjerne inkludere akkurat samme scenery som i FSX for meg, med noenlunde samme fly, så vi heller laste ned addons som tar i bruk det nye potensialet.. :) Jeg synes det er viktigere at de bruker tid på kodeoptimalisering og optimalisering mot dagens hardware, enn at de bruker tid på hele verdenssceneryet og flyene som vi ikke kommer til å bruke allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...