Kristian Kristiansen Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Har jo vært en del skriverier her på forumet angående det nye Microsoft Flight. Det jeg lurer på (som jeg da ikke har klart å finne noe særlig om) er hovedforskjellene mellom FSX og flight? Såvidt man kan se i videoene er det som om flight er min FSX uten alle add-ons. Visuelt ser det ikke ut som om det er særlig mye som er oppgradert (med tanke på videoene fra MS). Så hva er nytt? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Hei Ser ut som det er oppgradert ganske mye på det visuelle fra min side. Synes det ser bra ut Siter
Kristian Kristiansen Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Skrevet 6. desember 2011 Ja det er mulig det er jeg som tar feil ;o Men ble ikke akkurat overveldet Hadde håpet på et litt større løft etter 6 år Siter
Andreas Stangenes Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Og hvordan er forskjellen ifht systemsimulering? Siter
Kristian Kristiansen Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Skrevet 6. desember 2011 Er vell ingen her som sitter på informasjon om endringene. Antakeligvis har bare microsoft bytta ut 10 default fly med nye, og lagt inn et hakk høyere oppløsning på default texturene. Dette for å tjene millioner på et produkt de egentlig satte sammen i 2005 Siter
Finn Otto Krogsen Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Som jeg har forstått det så er FSX spillmotor solgt og heter nå Prepar3D , så gameengine må nødvendigvis være helt ny Siter
Carl Nelson Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Men er det tilfelle mon tro som ryktene sa engang at Flight skal ha lettere grafikkmotor i forhold til FSX slik at den trenger mindre ressurser fra pcen? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 Det visuelle (scenery og texture), vil jeg tro Flight skal gjøre det bedre enn FSX ved å overføre disse oppgavene til selve skjermkortet(GPU). Men når det gjelder selve simuleringen slik som hvordan flyet oppfører seg mtp. vær, vind, last, drivstoff, flyve lengde osv., så vil det fortsatt kreve store ressurser fra prosessoren(CPU) til å foreta de ulike matematiske beregninger. Den som lever vil se! Siter
Lars K. Rønes Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Det jeg håper og tror er at Flight endelig kan kjøres i native 64-bit, og endelig benytte seg skikkelig av flertrådet CPU og dytte mer oppgaver over til GPU.. Med andre ord, mye bedre utnyttelse av hardware enn det vi ser i FSX i dag.. Det irriterer meg grenseløst å se 1 av 6 kjerner i fullt kjør mens de øvrige hanker med på 40-60% og at GPU knapt blir brukt (type 20-50%) mens jeg opplever dropp i FPS på travle flyplasser (f.eks. ENGM).. Det er så utrolig mye CPU-kraft og GPU-kraft som absolutt ikke blir tatt i bruk av FSX, så her håper jeg på en stor forbedring.. Samt en mye mer optimalisert kode.. Utover det, kan de gjerne inkludere akkurat samme scenery som i FSX for meg, med noenlunde samme fly, så vi heller laste ned addons som tar i bruk det nye potensialet.. Jeg synes det er viktigere at de bruker tid på kodeoptimalisering og optimalisering mot dagens hardware, enn at de bruker tid på hele verdenssceneryet og flyene som vi ikke kommer til å bruke allikevel.. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Helt enig, Lars! Håper de tenker dette slik at vi får se en enda bedre sim enn FSX! Men FSX er jo bra den da;) (og ikke alle har vel konvertert over fra FS9) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.