Gå til innhold

Russian Aviation


Anbefalte innlegg

Ender fort opp med at jeg holder meg til et begrenset område av verden når jeg flyr, men dette er stort sett periodevis. For en tid tilbake fløy jeg en del i Russland. Det hopet seg opp en del screens etterhvert som jeg tenkte å få delt med mine sim-venner der ute i dag.

 

Tekst står under bildene og de er stort sett uredigert med unntak av sharpen samt litt fargejustering.

 

Enjoy!

 

RUS1.jpg

Starter opp med Aeroflot Airbus A320 oppsatt på non-schengen på ENGM for en flight til Moskva Sheremetyevo.

 

RUS2.jpg

Flying on meters in russian airspace. Hørte btw at russerene har gått bort fra metrisk system innen luftfart, noen som kan bekrefte?

 

RUS3.jpg

Vel nede på russisk jord går ferden videre til Arkhangelsk i en Nordavia 737-500, tidligere Aeroflot Nord.

 

RUS4.jpg

Har hoppet over til Moskva's andre storflyplass, Domodedovo hvor jeg fløy med S7 Siberian Airlines 737-800 til St. Petersburg.

 

RUS5.jpg

Metric

 

RUS6.jpg

Vel fremme i St. Petersburg.

 

RUS7.jpg

Vim Avia 757-200 til Sochi, Adler. Dette selskapet har forøvrig blitt svartelistet i EU siden jeg fløy det i simmen.

 

RUS8.jpg

Ble nok en tur mellom St. Petersburg og Moskva, denne gangen returen.

 

RUS9.jpg

Taxi for departure.

 

RUS10.jpg

Moscow suburbia.

 

RUS11.jpg

On final!

 

RUS12.jpg

Ble så en tur til Novosibirsk, samme fly og selskap.

 

Mer følger i neste post.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUS13.jpg

 

En fugl jeg ihvertfall ikke har sett før. Fra Tajikistan.

 

RUS14.jpg

Så byttet jeg over til Airbus igjen for å ta en tur til Norilsk. Her møtte jeg snø i september. Denne flyplassen er faktisk stengt for utlendinger.

 

RUS15.jpg

Norilsk's lovely pink terminal.

 

RUS16.jpg

Returen til Novosibirsk.

 

RUS17.jpg

Gotta love it!

 

RUS18.jpg

Novosibirsk approach.

 

RUS19.jpg

Var en så nydelig aften så ble litt knipsing.

 

RUS20.jpg

Neste tur gikk med samme fly til Yuzhno for mellomlanding med videre flyvning til Petroplavosk. Her så jeg forøvrig en IL-62 som har blitt ganske sjelden de siste årene. Dette eksemplaret flyr den dag i dag for Kabo Avia, et russisk fraktselskap.

 

RUS21.jpg

Taxi to stand.

 

RUS22.jpg

Petroplavisk Approach med en aktiv vulkan i bakgrunn.

 

RUS23.jpg Shutdown.

 

Dett var dett. Håper det var verdt titten.

 

Tor-Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...