Gå til innhold

Europas punktligste selskaper


Bjørn Olsen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Flight stat er klar med oktober tallene, igjen ble selskapet som reklamerer med å være det punktligste i europa slått av vårt Norske selskap Norwegian. Det er skummelt å bruke slikt i markedsføringen.

 

God helg!

 

 

The top ten on-time arrival performers among European carriers were:

 

 

 

ZN NAYSA - 97.38%

 

DY Norwegian Air Shuttle - 92.13%

 

AP Air One - 91.76%

 

AY Finnair Oyj - 91.52%

 

DB Brit Air - 91.42%

 

DS Easyjet Switzerland - 91.19%

 

RO Tarom - 91.16%

 

SK SAS - 90.7%

 

WA KLM Cityhopper - 90.27%

 

4U Germanwings - 89.93%

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javist kan man ha erfaringer som strider med statestikken, og avstanden på 2% er jo ikke mye, hvilket betyr at begge selskaper leverer punktelighet i verdensklasse. Men dette er statestikken sas alltid har brukt for og begrunne at de er best i klassen sin! Og den viser stadig oftere at de ikke er det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er andre gangen Norwegian har gått forbi SAS på denne lista. Når det er Flightstats som rapporterer, så får vi stole på tallene. Norwegian har ellers blitt tatt i å logge avgang før de i det hele tatt hadde landet, og det er veldig bra gjort. Tallene de selv rapporterer er kun et utvalg av avgangene, ikke hele produksjonen.

 

Nå har SAS hatt denne posisjonen i mange år, og de var også rated som verdens punktligste en måned eller to, så at det skal være et feilgrep å bruke punktligheten i reklamen er jeg ikke enig i.

 

Ryanair gjør jo det samme, men de gir F i hva de offisielle tallene sier, og lyver på seg den beste punktligheten i sine annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva Flightstats selv sier:

 

In some cases, only secondary sources can be obtained that represent a subset of an airline’s total flight operations. This is especially true for certain low-cost airlines, notably Easyjet and Southwest Airlines. Therefore, the calculations represented here should, in general, be considered indicative of an airlines’s performance but not a definitive measure. We continue to work hard to fill in our coverage gaps. However, reaching 100% coverage will require the cooperation of some airlines that, at present, are unwilling to participate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...