Frode Skibrek Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Merkelig at ingen her inne har tatt opp denne saken..... http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Inger-ble-nektet-adgang-til-flyet-2583486.html?xtor=RSS-2 Håper diskriminerings og likestillingsombudet/ministeren kommer på banen her. Slike aktører synes jeg ikke er akseptable på det norske markedet.... Riktignok får hun refusjon av bilettene, men ikke alle de ekstra utgiftene... Hva mener dere? Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Ja, det skulle vært meg.. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Det er usmakelig og uforståelig at dette kan skje på norsk jord. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Hva slags flytype er de dette gjelder står det ingenting om. hva slags flytyper pleier de å bruke på denne ruten? Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 SAAB2000 eller noe annet lignende TROR jeg Siter
Geir G Skrevet 28. september 2011 Skrevet 28. september 2011 Selvfølgelig er det dumt at hun ble avvist på denne måten. Som Eastern selv sier, så skulle hun aldri ha fått sete på dette flyet i utgangspunktet. Det finnes få gode måter å bære en person inn i et fly, uten at det går hardt utover ryggen til vedkommende som bærer. Selv fra en gangbro kan dette være en utfordring. Trappen og døren på en J41 er smal og bratt, og det finnes ei heller noe utstyr (meg bekjent) som kan forenkle denne denne oppgaven. En kunne kanskje improvisert med to hjelpere som hver tar en ende av personen, men om noe hadde skjedd og damen hadde falt halvannen meter ned i asfalten hadde vi nok også fått en debatt her på fs.no. Sikkert ikke så hyggelig for den personen som går med den tyngste delen, og kroke ryggen inn døren mens han har xx kg i hendene. Spørsmålet er hvordan hun skulle blitt assistert opp denne trappen på J41 på en god måte? Det står på Eastern sine sider: "Please note a ‘lift on’ service is limited to certain aircraft types and on the smaller types of aircraft, passengers must be able to walk the aircraft stairs unaided." Dette kan støttes opp mot EUs regelverk (No 1107/2006) som sier at " an air carrier or its agent or a tour operator may refuse, on the grounds of disability or of reduced mobility, to accept a reservation from or to embark a disabled person or a person with reduced mobility ... if the size of the aircraft or its doors makes the embarkation or carriage of that disabled person or person with reduced mobility physically impossible". Dette benekter jo selvsagt Andersen, men hvorfor skulle Eastern selge en billett for å så avvise og gi pengene tilbake? Når jeg leser på BT.no "...men bare få dager før avreise får Andersen vite at flyselskapet har sluttet å fly fra Bergen." gjør jeg meg også opp noen tanker om denne turen var så nøye planlagt som de prøver å fremstille. Eastern fløy siste rute fra Bergen 2. september. Når det er sagt så synes jeg også veldig synd på denne damen. Veldig lite hyggelig situasjon å havne i. Flott at hun kom seg frem til destinasjonen, selv om det ble seinere enn planlagt. Ang. Eastern Airways så kan jeg på generelt grunnlag ikke si annet at det er et fantastisk selskap. Et mer serviceorientert selskap skal en lete lenge etter. Jeg snakker selfølgelig bare på vegne av meg selv og mine erfaringer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.