Gå til innhold

MP 4 september


Anbefalte innlegg

Da har utforskinga av Central Rocky Mountains begynt på våre eminente MP utflukter.

 

62521554.jpg

 

Som vanlig, landing som perler på en snor.

65782866.jpg

 

Det samme gjelder takeoff.

10631330.jpg

 

76994003.jpg

 

Øyvind's store skrekk

26516274.jpg

 

92738656.jpg

 

Et steinbrudd ute i middle of nowhere

35535245.jpg

 

Ernst leker råskinn

37028013.jpg

 

Vi ble aldri ferdig med ruten. Noen fallt fra, noen fikk besøk, og tiden begynnte å renne fra oss.

Men vi møtes igjen for å se andre severdigheter utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fine bilder, flott opplegg og spennende søndagstur. Kanskje litt for spennende i forhold til mine valg av flytyper, da jeg enten ble kastet ut av fellesskapet, eller ble hengende håpløst langt etter :crazy: . Som den stapeisen jeg er, VILLE jeg ikke fly den trofaste ( men akkh så kjedelige .....) Beavern :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, jeg forstår at her beveger jeg meg på glatt is inni et vepsebol..... :blush: :/ , men altså, Beavern er jo ikke et kjedelig fly sånn sett. Men jeg synes modellen er noe utdatert i forhold til dagens standard!! Det er jo bare å skyve throttlen framover, så tar den av. Motsatt, så lander den. Får ikke helt den gode feelingen av å bevege meg i aerodynamik`ens verden. Hadde f.eks. A2A laget en accusim-modell av Beavern, tror jeg mange hadde fått seg noen overraskelser.... :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig si meg enig der Ernst. Ser poenget ditt.

Accusim modell av Beaver medfører jo 15 min med tomgangskjøring før takeoff ettersom oljen må ha 40°C før belastning.

Tror det ville skranglet betydelig mere i den og ettersom de ikke liker kaldstart noe særlig :grin:

 

Skru opp lyden

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...